Românii preferă maşinile anti-jeg

Românii preferă maşinile anti-jeg

Gri, sedan, cu motorizare pe benzină şi veche de cel mult trei ani.

Aşa arată maşina second-hand perfectă dorită de români. Automobilul, în cele mai multe cazuri aparţinând unei mărci populare, gen Dacia, Renault, Opel, Skoda sau Peugeot, ar trebui să se încadreze şi într-o limită de preţ: 6.000 de euro. Potrivit unui studiu al dealerului de maşini second-hand AAA Auto, şoferii din Europa Centrală caută un model hatchback, cu motor pe benzină, cele mai cerute mărci fiind Skoda, Renault, Ford, Opel şi Peugeot.

Gusturile cumpărătorilor de maşini diferă însă de la ţară la ţară. În timp ce românii preferă modelele sedan, în Cehia, fiecare a cincea maşină vândută este break. În plus, în Cehia cererea pentru maşinile break este de trei ori mai mare decât în Ungaria. Şi la capitolul marca maşinii preferinţele sunt diferite.

Autoturismele Dacia sunt cel mai bine vândute în România, iar ungurii preferă tot o companie care produce maşini chiar la ei în ţară: Suzuki. Şoferii de pe străzile din România sunt şi cei care se gândesc cel mai mult la avantajele motorizărilor diesel: 49% din autoturismele vândute de AAA Auto în România anul trecut erau echipate cu motoare diesel, în timp ce în Cehia ponderea a fost de 30%, în Polonia de 29%, în Slovacia de 19%, iar în Ungaria de 16%.

La capitolul culoarea maşinii, diferenţele apar chiar şi între şoferi şi şoferiţe. Femeile preferă maşinile roşii, în timp ce bărbaţii aleg culorile deschise.

Ne puteți urmări și pe Google News