Libertatea

Românii din Spania, "abonaţi" la coada sărăciei

Ameţiţi de mirajul spaniol care li s-a arătat, mii de români au lăsat totul baltă în bătături şi au pornit- o în pribegie, în necunoscut. O vreme, viaţa de împrumut le-a transformat visele în realitate, însă totul s-a năruit pentru ei atunci când criza financiară a muşcat necruţător şi din Spania. Sute de şomeri români ajunşi pe buza prăpastiei, disperaţi că nu mai au ce să pună pe mese, îngroaşă rândurile cozilor sărăciei pentru a primi ajutoare.

Zugravi sau electricieni, mecanici sau tâmplari, şoferi sau cameriste, barmani sau bone, pe toţi îi uneşte aceeaşi dramă. Sărăcia. Toţi aceia cărora soarta le-a jucat o festă, aici, în Spania, şi i-a aruncat în cel mai negru coşmar al lor îşi dau întâlnire, resemnaţi, în fiecare lună, la uşa Asociaţiei Române din Castellon.

Adevărul

Criza aduce dascălii în şcoli

În 2008 erau 11.824 de locuri titularizabile şi 8.632 de candidaţi. În 2009 sunt 13.266 de posturi şi 45.000 de înscrişi. În Gorj, pentru 16 posturi cu profil tehnic s-au înscris 221 de candidaţi, iar în Argeş, la acelaşi profil, pentru opt locuri şi-au depus dosarele 429 de persoane.

Spre deosebire de alţi ani, la înscrierile din 2009 pentru examenul de titularizare s-au prezentat şi candidaţi care provin din producţie, din fabricile care s-au închis, dar şi foşti dascăli plecaţi la muncă în străinătate, pe care criza i-a întors în ţară. Perspectiva de a fi angajat la stat, chiar şi pe o leafă mică, stabilitatea postului, numeroasele zile de concediu pe an şi posibilitatea de a mai face şi altceva pe lângă jobul de profesor i-a făcut pe mulţi să reconsidere oportunitatea unui astfel de examen.

Jurnalul Naţional

Pe ce se cheltuiesc sutele de milioane din taxa auto

400 de milioane de euro au fost strânşi în ultimul an şi jumătate din taxa auto. 17 proiecte de mediu se află în derulare în acest moment cu banii din taxa auto.

Cu siguranţă v-aţi întrebat în ultimii ani cum cheltuiesc cei care sunt la putere sutele de milioane de euro pe care statul le colectează anual din enervanta taxă auto, instituită în 2007 de Sulfina Barbu şi care a cunoscut până acum atâtea versiuni că nimeni nu le mai ţine minte numărul. Răspunsul oficial, dat de cei puşi să gestioneze tonele de euro, arată că s-au făcut programe educaţionale pentru copii, amenajări de parcuri, administrări de arii protejate. Surpriză (sau nu!), mai puţin de un sfert din sumele colectate a fost folosit.

Ziua

Sindicatele sunt pregătite de represalii

Bogdan Hossu, pre­se­dintele Cartelului Alfa, a declarat ca nu are informatii de o forma modificata a proiectul de lege privind sala­rizarea unica. Insa, daca acest lucru s-a intamplat, si nu se mai respecta forma conve­nita de Guvern cu parte­nerii sociali, potrivit liderului sindical, vor exista reactii negative din par­tea sindicatelor, actiuni de strada si poate chiar greva generala.

La randul sau, prese­din­tele Blocului National Sindical (BNS), Dumitru Costin considera ero­nate informatiile po­trivit carora vor scadea salariile bugetarilor cu 30-40%. Liderul BNS a subliniat faptul ca, pana in prezent, grupul de lucru de la Ministerul Muncii pentru elabo­rarea proiectului de lege unica a salarizarii nu a discutat despre cifre, abia din acest moment urmand a fi facute calcule si ana­lize cu privire la resur­sele financiare nece­sare pentru aplicarea acestei legi.

România Liberă

Locatari în "Prima Casă", din 20 iulie

8 banci au alocat 1,43 miliarde euro pentru acordarea de credite garantate de stat. O banca a depus la Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri o oferta cu dobanda Robor plus 0%.Daca valoarea totala a finantarilor solicitata de banci va depasi un miliard de lei, Fondul va efectua realocari de sume.

In jur de 10-11 zile va dura procesul de achizitie a unei locuinte prin programul de credite garantate de stat, denumit "Prima Casa", iar analiza dosarelor depuse de solicitanti la banci ar putea incepe din 9 iulie, potrivit afirmatiilor presedintelui Fondului National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM), Aurel saramet.

Gândul

Stadionul „Lia Manoliu“ al finalei Europa League 2012 e în aer

Finalizarea la timp a lucrărilor la stadionul Lia Manoliu, astfel încât acesta să poată găzdui finala Europa League la fotbal în 2012, este deja o chestiune de noroc. Arena, prima de cinci stele din România, este acum în stadiul de şantier iar lucrările s-au realizat în proporţie de 35 la sută. Există, însă, o mare problemă tehnico-birocratică, mai exact două hârtii care se bat cap în cap. Una este autorizaţia de construcţie – în care stadionul este prevăzut cu acoperiş-cupolă, retractabil, peste întreaga arenă.

A doua este contractul de execuţie – în care este prevăzut doar acoperiş deasupra tribunelor. „Deci, cum îl facem?”, întreabă de o lună constructorii? Finanţatorii, adică Primăria Bucureştiului şi Guvernul, nu au răspuns încă. Nici măcar vizita „de lucru” a premierului Boc, însoţit de primarul Oprescu, de acum trei săptămâni, n-a clarificat problema. Şeful Guvernului a declarat că „se gândeşte”, aşa că, probabil, se gândeşte şi azi. Asta în condiţiile în care, indiferent de variantă, fabricarea şi montarea acoperişului ar putea dura chiar şi doi, iar „Lia Manoliu” trebuie să fie gata de inspecţia UEFA în 2011.

Cotidianul

Preşedintele Băsescu se uită la filme pirat în Air Force One

La bordul aeronavei oficiale a preşedintelui României sunt proiectate filme artistice fără licenţă de difuzare în spaţii publice. Responsabilii ROMAVIA sunt pasibili de închisoare, pentru neplata drepturilor de autor. Pe unele dintre filme au apărut subtitrări semnate „veveriţa_bc”, cunoscute utilizatorilor de filme piratate de pe net.

O deplasare cu preşedintele României în străinătate a reprezentat dintotdeauna şi un bun prilej pentru a urmări filme la înălţime. Adică, în aeronava prezidenţială, Air Force One-ul românesc. La una dintre ultimele deplasări, jurnaliştilor de la Cotidianul le-a atras atenţia faptul că la finalul filmului a apărut mesajul „subtitrare realizată de veveriţa_bc”, o vedetă a subtitrărilor din reţeaua filmelor piratate. Astfel, Cotidianul a cerut lămuriri oficiale din partea Regiei Autonome Compania Română de Aviaţie „ROMAVIA”, care asigură deplasările cu avionul ale şefului statului.