Romania TV și MESAJUL pentru agențiile de publicitate
- Maria Mocanu
- 6 februarie 2017, 19:47
Romania TV și mesajul pentru agențiile de publicitate. Postul de știri a trimis o adresă către agențiile de publicitate în urma campaniilor agresive duse împotriva postului.
România TV informează că nu încalcă regulile jurnalismului și reglementările legale din audiovizual.
Redăm integral scrisoarea:
"Stimate Doamne, stimați Domni,
Ne adresăm Domniilor Voastre pentru clarificarea unor aspecte în ceea ce privește derularea colaborării noastre. Există voci care, fără să-și asume direct și transparent opinia și decizia, exprimă păreri despre politica editorială a postului de televiziune al cărui spațiu publicitar îl gestionăm, concluzionand ca aceata politica ar fi in neconcordanta cu principiile si valorile promovate de produsele dumneavoastra.
Vă informăm pe această cale că postul de televiziune România TV respectă toate regulile jurnalismului și toate reglementările legale din audiovizual, fără a fi în situația de a se situa de o parte sau de alta în timpul perioadei de criză pe care o trăim.
Nici nu ar putea fi altfel pentru că nimeni nu este deținătorul adevărului absolut, cu libertate de exprimare într-o societate democratică. Dacă nu ar fi așa, publicul ar fi primul care ar amenda prin lipsa vizionării programului de televiziune pe care îl reprezentăm. Ori, audiențele măsurate de organismul abilitat confirmă interesul publicului pentru postul nostru de televiziune.
Credem că audiența este principalul argument pentru orice client de publicitate care dorește să-și promoveze serviciile și produsele pentru un public cât mai larg, aceasta fiind esența politicilor comerciale corecte pe care le practicăm și credem noi că le și respectăm în România. De asemenea si dumneavoastra, in trecutul apropiat impartaseati aceleasi idei si devize in ceea ce priveste politica comerciala.
În contextul actual, credem că este necesar să vă reamintim că publicitatea comercială nu are nicio legătura cu politica sau dezbaterea politică, nu înseamnă că prezența break-urilor de publicitate în cadrul programelor unui post de știri, așa cum este și România TV, implică în vreun fel clienții de publicitate pentru vreun partid sau om politic.
Toate acestea sunt foarte clar reglementate și respectate și ne exprimăm dezamăgirea că după o experiență foarte bună și reciproc avantajoasă vă însușiți dezinformările care circulă în spațiul public. Vă rugăm să vă întrebați dacă nu cumva, în timpul uneia dintre cele mai tumultuoase perioade, nu sunteți victimele dezinformărilor și intoxicărilor menite să decredibilizeze postul de știri România TV, să destabilizeze activitatea sa până la suprimare.
Nu cumva aceste acțiuni de limitare și chiar de blocare ale raporturilor comerciale pe care le derulăm de mai bine de cinci ani reprezintă tocmai incalcarea principiilor agreate și susținute reciproc până în prezent?!
Noi vă asigurăm de un singur lucru: România TV va continua să îşi îndeplinească cu succes misiunea de ,,câine de pază al democraţiei" întrucât libertatea de exprimare garantată de Constituţie acoperă cel puţin libertatea de a discuta toate chestiunile de interes public fără vreo restricţie sau teamă de pedeapsă.
Și vă mai asigurăm de ceva: Noi, România TV, vom aplica practici comerciale corecte, respectându-ne partenerii și asteptând același respect din partea dumneavoastră!", potrivit romaniatv.net.