Noul barista robot din cafeneaua din Daejeon, Coreea de Sud, este amabil şi îşi croieşte rapid drum către clienţi. ”Iată ceaiul latte de rooibos şi migdale. Bucuraţi-vă de el! E chiar mai bun dacă îl amestecaţi”, spune simpatucl roboţel în timp ce clienţii îşi aleg cafeaua preferată după cum veţi observa în imaginea de mai jos.

Roboţii îi pot ajuta pe oameni să respecte distanţa fizică în public, este de părere Lee Dong-bae, director de cercetare în cadrul Vision Semicon, un furnizor de soluţii inteligente care a dezvoltat un barista robot împreună cu un institut ştiinţific administrat de stat.

”Sistemul nostru nu necesită contribuţia oamenilor de la comandă la livrare, iar mesele au fost rărite pentru a asigura mişcarea fără probleme a roboţilor, ceea ce se potriveşte cu actuala campanie de ‘neatingere’ şi distanţare”, a spus el.

Sistemul, care foloseşte un braţ robotic pentru prepararea cafelei şi un robot pentru servire, poate prepara 60 de tipuri diferite de cafea şi serveşte băuturile clienţilor aşezaţi la mese. De asemenea, sistemul poate comunica şi transmite informaţii către alte dispozitive şi este dotat cu tehnologie de conducere automată pentru a calcula cele mai bune rute în interiorul cafenelei.

Producătorul  va  utila 30 de cafenele cu roboţi în acest an

”Roboţii sunt amuzanţi şi a fost uşor pentru că nu trebuie să preiei comanda”, a declarat unul dintre clienţi, Lee Chae-mi, student în vârstă de 23 de ani. ”Dar sunt şi puţin îngrijorat pentru piaţa muncii pentru că mulţi dintre prieteni au slujbe cu jumătate de normă la cafenele şi aceşti roboţi ar înlocui oamenii”, a mai spus acesta potrivit Agerpres.