Revoluția Română, magnet pentru turiști în viitoarea Capitală Culturală Europeană
- Georgeta Petrovici
- 1 februarie 2020, 12:18
Principalul brand al Timişoarei 2021 - Capitală Culturală Europeană (CCE), pentru atragerea turiștilor străini va fi Revoluția Română, a declarat Simion Giurca, consultant de turism al Asociaţiei Timişoara 2021 CCE.
Fost şef al Biroului de promovare turistică a României de la Viena, Simion Giurca, a afirmat în cadrul primei Conferinţe naţionale pentru incoming, care a avut loc, vineri, la Timişoara, că strategia va fi una comună pentru atragerea turiștilor români și străini deopotrivă.
”Nu vreau să facem un brand pentru turiştii români şi unul pentru cei străini, ci vrem să-i tratăm pe toţi în egală măsură. Cuvântul de ordine, când se fac referiri la Timişoara, este Revoluţia, iar în decembrie 2019 împlinindu-se 30 de ani de la acel moment, subiectul a fost reluat. Niciun articol pe care l-am văzut în presa străină nu a omis să spună că Revoluţia Română a început de la Timişoara. Este o valoare de la care vom pleca şi de aceea ne-ar ajuta foarte mult construirea unui Muzeu al Revoluţiei Române, după valorile europene”, a afirmat Simion Giurca, într-o conferinţă de presă.
El a explicat că prin evenimente ”must see”, se doreşte atragerea turiştilor şi în extra-sezonul estival, în lunile februarie - martie, octombrie - noiembrie, întrucât oamenii vin pentru a trăi experiențe. ”Vrem ca şansa pe care o are Timişoara cu CCE să o transformăm într-un succes pentru Timişoara, să poziţionăm oraşul ca destinaţie turistică, fără a exclude turismul de business. (...) Anul 2021 este doar anul de început al unui turism intensiv, de consolidare a poziţiei Timişoarei în turismul naţional”, a mai spus Simion Giurca, conform Agerpres.
Anul trecut, în Timişoara au venit în jur de 345.000 de turişti.