Noi pași făcuți în Republica Moldova, pentru construirea podurilor de peste Prut

Noi pași făcuți în Republica Moldova, pentru construirea podurilor de peste Prut Pod peste Prut. Sursa foto: Facebook

Republica Moldova a stabilit datele pentru construirea celor patru poduri noi, care vor face legătura cu România și care vor traversa Prutul.

În Republica Moldova, Administraţia de Stat a Drumurilor (ASD) a anunţat, joi, că au fost depuse şase oferte pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru patru poduri rutiere noi peste Prut.

Conform oficialilor de la ASD, este vorba de Costeşti (MD) - Stânca (RO); Leova (MD) - Bumbăta (RO); Leca (MD) - Fălciu (RO); Bărboieni (MD) - Răducăneni (RO).

În Republica Moldova s-au pus bazele pentru construirea unor noi poduri care să facă legătura cu România

Termenul de elaborare a Studiului de Fezabilitate este 12 luni, iar proiectele prevăd construcția podurilor rutiere noi, drumurilor de legătură la infrastructura existentă, punctelor de control frontieră.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Drumurile vor asigura conectivitatea atât cu infrastructura rutieră existentă, cât și cu Autostrada Unirii A8 Târgu Neamț - Iași - Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) care este în proces de implementare”, se precizează în cadrul anunțului, conform moldpres.md.

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, anunțase la începutul săptămânii că s-au depus şase oferte pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru patru noi poduri peste Prut.

„Au fost depuse astăzi şase oferte pentru proiectarea (Studiu de Fezabilitate) a 4 noi poduri peste Prut”, anunţă, luni, directorul CNAIR, Cristin Pistol.

Cine sunt ofertanţii

1. Asocierea RUTIER CONEX XXI S.R.L. (LIDER) – SC TOTAL ROAD SRL (ASOCIAT) 2. SC ARTEHNIS SRL 3. Asocierea SC PROIECT – CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL (LIDER) - SC TQM MANAGEMENT SRL (ASOCIAT) 4. DONPREST COM SRL 5. SC TOTAL BUSINESS LAND SRL 6. SC LIKE CONSULTING SRL

Cristian Pistol anunţă că valoarea însumată a celor 4 contracte este de 1,61 milioane de lei (făra TVA). Perioada contractuală pentru elaborarea fiecărui Studiu de Fezabilitate este de 12 luni. Finanţarea celor 4 contracte este asigurată din venituri de la Bugetul de Stat.

Primul pod cu 4 benzi va fi construit la Ungheni

Primul pod nou cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi construit la Ungheni, în județul Iași, parte a Autostrăzii Unirii (A 8). Al doilea pod la profil de 4 benzi va fi la Albița (jud. Vaslui) cel actual urmând să fie scos din uz după finalizarea podului nou.

1. Pod nou Stânca (RO) -Costești (MD): Amplasamentul se va desfășura pe teritoriului județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal, ce funcționează pe DN29E.

2. Pod nou Bumbăta (RO) -Leova (MD): Amplasamentul va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova.

3. Pod nou Fălciu (RO) -Leca (MD): Amplasamentul viitorului obiectiv se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir

4. Pod nou Răducăneni (RO) -Bărboieni (MD): Amplasamentul se află localizat în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni