Producatorul autohton de automobile a vandut 200.000 de masini in 2006, peste 90% dintre acestea fiind Loganuri.
Dacia a vandut 196.708 de masini in 2006, cu aproape 20% mai mult decat in 2005. Volumul vanzarilor atins in 2006 este cel mai bun din istoria de patru decenii a marcii.
Vanzarile pe plan intern au scazut insa de la 113.000 de autovehicule in 2005, la 107.777 in 2006, din acestea, 11.000 au fost Dacii Pick-Up. Scaderea s-a datorat reducerii la jumatate a cererii pentru acest model, care a si fost scos din fabricatie la sfarsitul anului. Iesirea din productie a modelului Pick-Up a fost motivata de reorientarea capacitatilor catre Logan, desi ar mai fi existat cerere pentru Pick-Up, potrivit directorului de vanzari al Dacia, Jaques Daniel.
„A trebuit sa facem o alegere intre Logan si Pick-Up. Logan este vandut peste tot in lume, iar Pick-up-ul era comercializat doar pe piata romaneasca”, crede Daniel.In luna octombrie a anului trecut, reprezentantii Dacia au estimat pentru 2006 un volum total de vanzari de 199.000 de unitati.
Vedeta in Maroc
Exporturile au fost motorul cresterii, acesta majorandu-se cu 74%. Singurul model exportat, Loganul, a fost vandut in 88.931 de unitati. Europa de Vest a fost principala destinatie de export, cu 40% din totalul inmatricularilor. Franta a fost cea mai importanta destinatie pentru export, cu 18.742 de autovehicule vandute in 2006.
Un adevarat succes a fost obtinut insa in Maroc, unde exista si un centru de productie. In aceasta tara s-au vandut anul trecut 12.750 de modele Logan. Dacia a devenit astfel cea mai vanduta marca din aceasta tara. Alte locatii importante pentru export au fost Algeria, cu 8.573 de masini, Turcia, cu 7.356 de unitati, Spania si Germania, cu aproximativ 6.500 de masini fiecare.
Planuri de viitor
Dacia va lansa in aceasta luna furgoneta bazata pe Logan si va extinde gama de motorizari cu un nou motor diesel, mai puternic, in toamna acestui an. Compania are in vedere dezvoltarea infrastructurii logistice pentru facilitarea exportului de masini si subansamble, in special prin constructia unui terminal specializat in Portul Constanta. Din optiunile de extindere a fost eliminata achizitionarea uzinei Daewoo de la Craiova.
Rezultate generale
Vesti proaste pentru Renault
Vanzarile globale realizate de grupul francez Renault au scazut cu 4% in 2006, la 2,43 milioane de vehicule ca urmare a stagnarii livrarilor pe pietele europene si a lipsei unor modele noi. Rezultatul include performantele inregistrate si de marcile Dacia, Nissan si vehiculele comerciale usoare. Anul 2007 va marca revenirea companiei Renault pe un trend ascendent, incepand din vara, se arata intr-un comunicat al companiei. Sperantele oficialilor grupului se leaga de noile Twingo si Laguna, care vor fi lansate anul acesta.
Vanzarile Renault au scazut in Europa cu 8,7%, dar au crescut cu 8,8% pe celelalte piete unde este prezent grupul. Numarul de autoturisme vandute sub marca Renault a scazut cu 7,5%. Franta ramane cea mai importanta piata, urmata de Spania, Germania si Marea Britanie. Grupul Renault-Nissan este al patrulea mare constructor la nivel mondial dupa General Motors, Toyota si Ford.