Ponturi pentru cei care călătoresc cu avionul. Scapă de cozile uriașe din aeroporturi

Ponturi pentru cei care călătoresc cu avionul. Scapă de cozile uriașe din aeroporturi Sursa foto: Arhiva EVZ

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a făcut câteva recomandări pentru pasageri în contextul creșterii traficului aerian în această perioadă. Pentru a evita cozile din aeroporturi, nu trebuie decât să respectați câteva sfaturi.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a transmis miercuri mai multe recomandări pentru pasageri în contextul creșterii traficului aerian în iulie şi august. Mai exact, CNAB îi sfătuiește pasagerii care au ales să plece în vacanță cu avionul să respecte câteva reguli care i-ar putea ajuta să scape de aglomerația din aeroporturi.

Recomandări pentru românii care pleacă în vacanță cu avionul

Un sfat foarte util este acela de a merge la aeroport cu câte ore înainte de zbor, în contextul avalanșei de anulări și întârzieri.  De asemenea este indicat să faceți check-in online, de acasă.

„Să se informeze permanent asupra orelor de decolare ale aeronavelor, manţinând contactul cu operatorul aerian; întotdeauna, atunci când îşi achiziţionează un bilet de avion, să lase datele de contact pentru a putea primi informaţii de la compania aeriană în cazul oricăror modificări.

Ne puteți urmări și pe Google News

Să efectueze check-in online, de acasă, pentru a economisi timp şi, în unele cazuri, chiar bani. Să se prezinte la aeroport la ora recomandată de către compania aeriană, de regulă cu trei ore înainte de ora planificată a zborului”, se arată în comunicat.

Fără bagaj de cală

O altă recomandare este să evite, pe cât posibil, să călătorească având bagaj de cală; în lipsa acestuia dar cu check-in-ul efectuat online, pot să se prezinte direct la controlul de securitate, evitând cozile la ghişee; la destinaţie, se evită aşteptarea pentru preluarea bagajului de pe bandă. De asemenea, să nu transporte în bagajul de cală obiecte de valoare (bijuterii, electronice scumpe etc.) sau bani.

„Companiile aeriene nu răspund de pierderea acestora, iar în cazul extrem în care bagajul este pierdut, despăgubirile acordate sunt limitate şi depind doar de greutatea bagajului. Se recomandă ca obiectele de valoare să fie păstrate asupra pasageruluii sau în bagajul de mână”, se arată în comunicat.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti recomandă pasagerilor să se informeze asupra drepturilor pe care aceştia le au, inclusiv asupra compensațiilor pe care le pot primi şi situaţiilor în care acestea pot fi acordate.

Unde pot suna călătorii care întâmpină probleme

Totodată, pasagerii sunt îndemnaţă să apeleze la reprezentanţii companiilor aeriene (sau firmelor de handling care reprezintă companiile aeriene pe aeroporturi) pentru a primi informaţii şi, în caz de întârzieri/anulări ale zborurilor, asistenţa necesară.

CNAB a precizat că biletul de avion este un contract între pasager şi compania aeriană şi, în baza lui, ambele părţi au drepturi şi obligaţii.

De asemenea, pe aeroporturile din România, pasagerii pot să apeleze la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor – telefon 0219551 – atunci când consideră că le-au fost încălcate drepturile pe care le au în calitate de consumator, se mai arată în comunicatul CNAB.