Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au semnat un protocol de colaborare, care prevede schimbul reciproc de informaţii legate de identificarea unor practici comerciale incorecte din domeniul audiovizualului.
Protocolul are ca principal obiectiv îmbunătăţirea gradului de informare a consumatorilor, prin intermediul mijloacelor audiovizuale, cu privire la eventuale practici comerciale incorecte.
"Încercăm, prin acest protocol, să apăram consumatorul faţă de publicitatea înşelătoare şi agresivă. Fără colaborarea cu CNA, această protecţie a consumatorului ar rămâne doar nişte cuvinte pe hârtie. Este important să avem mecanismele şi practicile prin care putem sancţiona diferitele practici comerciale incorecte", a precizat Dan Vlaicu, preşedintele ANPC.
"Împreună, vom încerca să apărăm cetăţeanul prin informarea sa corectă. Monitorizarea difuzării publicităţii este o activitate permanentă a CNA. Astfel, numai în 2007 au fost emise 54 de decizii în ceea ce priveşte publicitatea incorectă. Au existat sancţionări în cazul promovării produselor cu calităţi vindecătoare, în cazul reclamei la maşini care nu preciza preţul final, deci avem o oarecare experienţă în acest sens", a declarat, la rândul său, Răsvan Popescu, preşedintele CNA.
Dan Vlaicu a mai precizat că noutatea pe care acest protocol o aduce constă în faptul că ANPC poate dispune suspendarea activităţii unui furnizor economic care persistă în practicile publicitare incorecte, chiar şi după sancţionarea venită din partea CNA. Preşedintele Autorităţii a amintit, între practicile incorecte, publicitatea - capcană, falsele oferte "gratuite", îndemnuri directe adresate copiilor de a cumpăra anumite produse sau de a-şi convinge părinţii să le cumpere, afirmaţiile false cu privire la proprietăţile curative ale produselor, câştigarea de premii.
Protocolul CNA-ANPC va fi valabil pe durata unui an, putând fi prelungit automat, pe perioade succesive de câte un an.
(14:55)