Rămânem codaşi la testele internaţionale şi în 2009

Rămânem codaşi la testele internaţionale şi în 2009

Rezultatele dezastruoase la competiţiile pentru elevi OECD-PISA rămân aproape identice cu cele din anii trecuţi, România ocupând ultimile locuri.

Elevii români nu au, în continuare, capacitatea de a citi şi înţelege un text scris, au o gândire matematică redusă şi dau cu stângul în dreptul şi la materia "Ştiinţe". Acesta este rezultatul ultimilor testări internaţionale OECD-PISA, realizate în acest an. Din România au participat 4776 de elevi de 15 ani din 159 de instituţii de învăţământ din România.

Pe primele locuri în clasamentul general se află Coreea, Finlanda şi Shanghai- hina. Raportul "What Students Know and Can Do: Student Performance in Reading, Mathematics and Science" arată că la capitolul Citire/Lectură, România ocupă 49 din 65 de ţări participante, cu un scor sub media ţărilor participante. La matematică şi ştiinţe, scorul obţinut de elevii români sunt semnificativ sub media ţărilor OECD.

La Citit, ţările de pe primele locuri sunt Hong Kong-China, Singapore, Canada şi Noua Zeelandă. Finlanda, Canada, Elveţia şi Japonia sunt în top la capitolul Matematică, iar la Ştiinţe, pe primele locuri sunt Hong Kong-China, Shanghai-China, Finlanda şi Singapore.

În toate ţările, fetele au obţinut rezultate mai bune decât băieţii la Citire/Lectură, în timp ce băieţii le dau clasă acestora în ceea ce priveşte Matematica.

Situaţia este cu atât mai dramatică cu cât nici în anii trecuţi, şcolarii români nu au dat dovadă că pot mai mult. La precedentul program PISA, în 2006, România a ocupat locul 47 din 59, iar tema pe care s-a axat testele a fost atunci domeniul ştiinţelor. În plus, România a fost surclasată de Bulgaria şi Serbia, făcând echipă la mediocritate cu Trinidad Tobago, Iordania, Tunisia sau Indonesia.

Ministrul educaţiei, Daniel Funeriu, consideră că rezultatele sunt de fapt oglinda educaţiei care poate fi schimbată prin adoptarea Legii educaţiei.

"Rezultatele Raportului PISA 2009 sintetizează starea învăţământului românesc, la momentul preluării mandatului meu de ministru. Cifrele nu fac decât să confirme o stare de fapt asupra căreia am atras în nenumărate rânduri atenţia şi pe care încercăm să o schimbăm inclusiv prin elaborarea noii Legi a Educaţiei Naţionale. Învăţământul românesc are, prin Legea Educaţiei Naţionale asumată de Guvernul României, o şansă reală de modernizare şi sper din suflet ca toţi politicienii noştri să înţeleagă importanţa momentului. Nu voi accepta ca interesele ilegitime din mediul universitar să compromită această Lege", a declarat demnitarul.

Ne puteți urmări și pe Google News