Evenimentul Zilei > Actualitate > Radisson Sas, faţa capitalistă a Hotelului Bucureşti
Radisson Sas, faţa capitalistă a Hotelului Bucureşti

Radisson Sas, faţa capitalistă a Hotelului Bucureşti

Celebrul lanţ hotelier internaţional deschide, în septembrie, cel mai mare resort de cinci stele din Capitală, încercând să le vândă oamenilor de afaceri România turistică.

Cel mai mare hotel de cinci stele din Capitală, Radisson Sas, a găzduit, în primele două luni de funcţionare, circa 7.000 de clienţi, un sfert dintre aceştia fiind americani sosiţi în ţară pe vase de croazieră. Primul Radisson Sas din România se orientează atât spre turismul de business, cât şi spre cel de leasure, intenţionând să-i convingă pe străini să viziteze România şi să-şi organizeze aici evenimentele, îmbinând astfel cele două aspecte.

Aflat încă în perioada de softopening – deschidere de probă -, ho telul aduce pe piaţă 424 de camere, patru restaurante şi trei baruri, 12 săli de conferinţe şi un centru spa. Curând, va fi finalizat şi cel mai mare jacuzzi din Europa.

Ridicat pe structura fostului Hotel Bucureşti, Radisson Sas oferă, în prezent, cel mai mic tarif de recepţie dintre spaţiile de cazare de aceeaşi categorie: 120 de euro/noapte, într-o cameră standard. Preţul va mai fi valabil doar până în luna septembrie, la momentul inaugurării, când va ajunge la 300 de euro/noapte.

„Bucureştiul este o destinaţie care merită văzută, trebuie doar să fie vândută ca atare“, crede Adrian Adam, director de vânzări şi marketing. Reprezentantul Radisson Sas consideră că România trebuie să se folosească de faptul că este „o destinaţie sigură“, unde nu au avut loc atentate teroriste şi atmosfera este, în general, paşnică.

Afaceri pe şezlong

Potrivit acestuia, cea mai bună va riantă ar fi îmbinarea turismului de afaceri cu cel de plăcere şi promovarea „la pachet“ – business cu posibilităţi de distracţie. „Pe ntru turismul de insentive (n.r. – excursii organizate de com pa nii pentru angajaţi), de exemplu, le oferim săli de conferinţe, pentru traininguri şi prezentări şi posibilitatea de a face o excursie de o zi pe litoral sau la Castelul Peleş, o degustare de vinuri nu prea de parte de Bucureşti“, spune Adam. Aceste pachete sunt oferite în parteneriat cu agenţiile de turism.

Aceeaşi strategie ar fi valabilă şi pentru organizarea unor evenimen te regionale importante. Tendinţa internaţională este ca invitaţii unei astfel de manifestări să îm bine utilul cu plăcutul. O zi de discuţii, o cină la Palatul Parlamentului sau în Sala Tronului din Palatul Elisabeta relaxează şi scot în evidenţă o parte din culoarea locului. Tot pentru a face o întâlnire de business mai plăcută, la Radisson Sas se organizează cocktailuri creative în jurul piscinei, pe şezlonguri, sau pauze de cafea speciale, în care se ţin cursuri de yoga şi relaxare la birou.

Inaugurarea, în septembrie

Hotelul oferă oaspeţilor săi 301 camere standard, 74 de camere executive, 10 camere pentru persoane cu dizabilităţi şi 39 de apartamente. Numărul de camere îl depăşeşte pe cel al Hotelului Marriott, care conducea până acum topul de cinci stele cu 402 unităţi.

Întregul complex Radisson Sas va fi gata de inaugurare în luna septembrie. Până atunci, va fi funcţional şi cel mai mare jacuzzi exterior din Europa, în care ar putea încăpea 50 de persoane. În construcţie se mai află un Bali Spa, un centru de welness, operat de World Class Academy, şi piscina exterioară, care va fi înconjurată de plante luxuriante.

ISTORIE

Hotelul Bucureşti, gazda senatorilor

Istoria Hotelului Bucureşti ascunde un trecut agitat şi bântuie astăzi brandul Radisson Sas. „Încă mai vin oameni care întreabă dacă aici stau senatorii şi deputaţii. Le spunem că nu“, povesteşte Ramona Gaman, PR coordinator în cadrul Radisson Sas. Pentru că era aproape de clădirea Senatului, în 1990 Hotelul Bucureşti a devenit preferatul aleşilor veniţi din provincie şi a rămas aşa până în 2005, când a intrat în renovare. Hotelul Bucureşti a fost chiar scena unei sinucideri. În decembrie 2004, senatorul PSD de Prahova Victor Apostoloache s-a aruncat pe casa scării de la etajul şapte al clădirii.

„Hotelul a fost construit începând cu 1978 într-un stil post-cubist specific arhitecturii româneşti instituţionale. El a fost aşezat pe locul unui bloc de locuinţe interbelice – aşa-numitele „block-haus“-uri din anii ’30 -, care adăpostea, la parter şi mezanin, spaţii cu destinaţie comercială, printre care şi faimoasa cofetărie «Nestor»“, povesteşte Artur Silvestri, profesor în gestiune imobiliară. Potrivit acestuia, în amintirea fostei cofetării a fost deschisă una nouă, pe latura de nord a clădirii. Nici regimul de înălţime nu a fost modificat – finalizat în 1981, hotelul se ridica exact până la nivelul clădirii neo-cubiste distruse de cutremurul din 1977.


Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: