Profilul de pe rețelele sociale a devenit un criteriu de selecție la angajare. Ce alte calități sunt cerute de angajatori, potrivit unui recent studiu
- Vasile Andrei
- 24 mai 2019, 12:10
Aviz tuturor celor care sunt activi pe rețelele sociale. Un recent studiu al unei platforme de anunțuri de locuri de muncă arată că șase din zece angajatori verifică potențialii angajați și după conținutul mesajelor pe care le postează în spațiul virtual.
Mai mult decât atât, arată cerectarea efectuată de BestJobs, citată de portalul europafm.ro, patru din zece angajatori au între criteriile lor de selecție, în mod oficial deci, și profilul de pe rețelele sociale ale candidaților la un loc de muncă.
Un alt criteriu de verificare a viitorilor angajați este legat de felul în care aceștia s-au comportat la fostul loc de muncă. Astfel, șapte din zece angajatori declară că fac în mod serios asemenea cercetări în trecutul profesional al angajaților.
Pe de altă parte, felul în care candidatul se prezintă la interviu are o importanță covârșitoare în aprecierea sa de către angajator. În acest sens, 95% dintre recrutorii firmelor spun că prima impresie poate fi și cea care să aducă decizia, anume dacă îl angajează ori nu pe candidatul respetiv.
Dar carisma e totuși o armă cu două tăișuri, pentru că sunt firme care au declarat că altceva, mai de profunzime, apreciază la un candidat, nicidecum felul în care arată.
În acest sens, pe primul loc se află onestitatea, urmată de eficiență, spiritul de echipă, flexibilitatea, încrederea că poate rezolva o problemă, spiritul de competitor, meticulozitatea și, nu în ultimul rând, spiritul de independență.