Andreea Esca si Raluca Arvat sunt cele mai apreciate pre-zentatoare de stiri, iar telespectatorii romani opteaza pentru jurnalele informative si sportive difuzate de Pro TV, potrivit unui sondaj de opinie realizat la sfarsitul anului 2007 de compania UPC.

Rezultatele studiului realizat in perioada octombrie-decembrie 2007 releva si faptul ca telespectatorii romani prefera sa urmareasca stirile prezentate de femei, iar cele mai apreciate prezentatoare, fie ale jurnalelor de informatii generale, fie ale calupurilor de stiri sportive, sunt de la Antena 1 si Pro TV.

Astfel, la intrebarea „Care este pre-zentatorul de stiri preferat in 2007?”, 55% dintre respondenti au optat pentru Andreea Esca, prezentatoarea principalului jurnal de stiri de la Pro TV.  Andreea Esca este urmata in clasament de Gabriela Vranceanu Firea, aleasa de 11% dintre cei intervievati, Alessandra Stoicescu (8%), Lucian Mandruta (7%), toti trei de la postul Antena 1, si Cristina Topescu (6%), de la Prima TV.

Raluca Arvat, mai simpatica decat Simona Patruleasa

Raluca Arvat, prezentatoarea stirilor sportive de la ora 19.00, de la Pro TV, este preferata de cei mai multi din respondenti. Astfel, la intrebarea „Care este prezentatorul stirilor sportive pe care il preferati?”, Raluca Arvat a fost aleasa de 37% dintre intervievati.

Pe locul urmator in clasament s-a situat stirista postului Antena 1, Simona Patruleasa (32%), considerata de multi dintre telespectatori una dintre cele mai sexy prezente feminine de pe micul ecran. Corina Caragea (9%), Vlad Enachescu (7%) si Radu Naum (6%) sunt pe urmatoarele locuri in preferintele celor intervievati pentru acest sondaj.

STUDIU

Un sondaj la nivel european

Sondajul european de televiziune, realizat prin intermediul companiei de Research International, se desfasoara anual si ofera detalii despre obiceiurile de consum ale telespectatorilor europeni si despre rolul pe care il are televiziunea in viata europenilor. De asemenea, sondajul ii prezinta, anual, pentru fiecare tara, pe prezentatorii de stiri preferati de telespectatori.

In acest an, sondajul s-a axat, in principal, pe obiceiurile de consum ale copiilor, la intrebari raspunzand 6.000 de parinti din Romania, Olanda, Irlanda, Germania, Franta, Austria, Elvetia, Belgia, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia si Slovenia. UPC Romania, afiliata la Liberty Global Inc., este o companie de comunicatii prin cablu ale carei retele deservesc, in prezent, peste 1.300.000 de clienti din aproximativ 200 de orase din Romania. UPC a investit, de la intrarea pe piata romaneasca, in 1992, peste 600 de milioane de dolari.