În spatele celor trei litere, S.V.P., se ascundea o organizație unică în lume: telefonul „știe tot”, cele trei litere erau prescurtarea s-il vous plaît.

Ideea de la care a plecat ministrul poștei franceze, Georges Mandel, când a pus bazele acelui serviciu telefonic, a fost să ofere publicului, într-o lume tot mai cuprinsă de probleme complexe și de tot felul de specializări, un izvor de informații.

Pe scurt, mulțumită S.V.P. un simplu proprietar al unui post telefonic putea afla când începe sesiunea de toamnă a consiliului de război, ce curs aveau cutare acțiuni în ziua respectivă, cât de înaltă era zăpada în stațiunea sa preferată de schi.

Spre a găsi răspunsul la aceste întrebări trebuia să piardă cel puțin o jumătate de zi, alergând, ciocănind la diverse porți și întrebând în stânga și în dreapta. Pentru o taxă de la unu la zece franci, S.V.P. rezolva orice.

Citește și Istoria invenției pe care se bat oamenii în pandemia de COVID-19

Serviciul avea un corp de specialiști bine pregătiți, o bibliotecă imensă și o armată de comisionari și oameni de încedere, care să ducă la îndeplinire orice misiune.

Iată cîteva cazuri rezolvate de telefonul „știe tot”:

O doamnă, plecată la o familie de amici pentru noaptea de revelion, și-a uitat acasă roșul de buze. Un telefon la S.V.P., arătând adresa și numele servitoarei, și în mai puțin de o oră avea rujul adus de un comisionar al serviciului S.V.P.

Citește toată POVESTEA pe Evenimentul Istoric