Passatul nu are rival în segmentul său. O indică foarte clar statisticile pe vânzări întocmite de APIA. Aceleaşi care pun Mazda6 într-o poziţie nu tocmai fericită.

Orice s-ar putea spune despre celebrul model Volkswagen, mai puţin un singur lucru: că s-ar remarca printr-un design special.

Într-un categorie tot mai bine reprezentată de modele arătoase (Opel Insignia, Honda Accord, viitorul Ford Mondeo), noua generaţie a gamei Mazda6 pare pregătătită să iasă în evidenţă.

Primele imagini oficiale oferite de producătorul auto japonez – chiar dacă incomplete – ne oferă oportunitatea de a evalua designul foarte reuşit al maşinii.

Viitoarea generaţie Mazda6 va fi, practic, versiunea de serie a senzaţionalului concept Takeri, prezentat la ediţia din martie a Salonului auto de la Geneva.

Berlina asiatică (versiunea break va fi lansată ulterior) are însă şi alte atuuri în mânecă.

Mazda6 va fi echipat cu noua motorizare diesel SKYACTIV-D, sistemul i-stop şi cutia de viteze automată cu 6+1 trepte SKYACTIV-Drive.

Conceptul Takeri a fost primul autoturism Mazda echipat cu i-ELOOP (Intelligent Energy Loop), un sistem de frânare regenerativă care foloseşte „o soluţie unică” pentru convertirea energiei cinetice în electricitate, în timpul frânării, şi, ulterior, stocarea acesteia într-un capacitor electric cu două straturi.

Energia recuperată este apoi utilizată pentru alimentarea componentelor electrice, reducând solicitarea motorului şi scăzând consumul de combustibil cu până la 10%, susţine Mazda.

Este de aşteptat ca versiunea de serie Mazda6 să preia această tehnologie.

Modelul japonez de clasă medie Mazda6 va fi expus, în premieră mondială, la Salonul auto de la Moscova, la finele lunii viitoare, urmând ca, ulterior, să apară la evenimentul similar organizat în capitala Franţei, Paris.

Te-ar putea interesa și: