Preţul Automobile Craiova, stabilit de Băsescu, din 2006

Preţul Automobile Craiova, stabilit de Băsescu, din 2006

Preţul de vânzare al uzinei Automobile Craiova a fost stabilit încă din 2006, în cadrul unor vizite făcute de preşedintele Traian Băsescu în SUA, iar procedurile oficiale care au fost definitivate în urmă cu câteva săptă- mâni au fost doar proceduri.

Fostul consilier prezidenţial Theodor Stolojan susţine că, mai mult, preţul de aproape 60 de milioane de euro pe care americanii l-au plătit pentru fabrica de la Craiova a fost tranşat de Băsescu chiar în timpul unei vizite în Coreea de Sud.

„Atunci a fost discutată varianta stingerii datoriilor dintre Automobile Craiova şi Daewoo şi s-a ajuns la suma de 60 de milioane de euro pe care fabrica de la Craiova a plătit-o către statul coreean“, ne-a declarat Stolojan.

„După această operaţiune sa discutat permanent neoficial, la întâlniri la care a participat şi preşedintele Traian Băsescu, de un preţ aproximativ egal pe care îl vor plăti cei care vor prelua fabrica de la Craiova, pe sistemul răscumpărării“, a adăugat Stolojan.

Acesta a mai spus că şeful statului a făcut o vizită în SUA în 2006, deplasare pe parcursul căreia s-a întâlnit şi cu oficialii Ford. Reprezentanţ ii companiei americane ne-au declarat însă că întâlnirea dintre Băsescu şi oficialii Ford a avut loc în septembrie 2005 şi că nu a existat nicio discuţie despre preţ. ANGAJAMENTE Privatizarea, parafată după doi ani Compania americană Ford a preluat acţiunile deţinute de stat la Automobile Craiova - reprezentând 72,4% din capital - pentru 57 milioane de euro. Negocierile pentru preluare au durat însă câteva luni bune. Contractul de privatizare a Automobile Craiova în limba engleză a fost semnat la 12 septembrie, la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt, iar cel în limba română a fost parafat două zile mai târziu, la Craiova.

Producătorul american s-a angajat la investiţii directe de 675 de milioane de euro pentru modernizarea fabricii şi la suplimentarea numărului de angajaţi, condiţii pe care, dacă nu le va respecta, va plăti penalizări. În plus, Ford s-a angajat să dubleze numărul de angajaţi şi să producă peste 300.000 de maşini la Craiova, însă numai după patru ani de investiţii.

Ne puteți urmări și pe Google News