24TV: Purtătoarea de cuvânt a Preşedinţiei Ucrainei, Iulia Mendel, a explicat că sancţiunile introduse, marţi, împoriva unor televiziuni („112”, „ZIK” şi „NewsOne”) deţinute de facto de un apropiat al Kremlinului au fost adoptate în conformitate cu o rezoluție votată în 2018 în Parlament și pe baza recomandărilor făcute de Serviciul ucrainean de Securitate.

Totodată, Mendel a subliniat că blocarea emisiei celor trei posturi de televiziune nu poate fi considerată drept un atac asupra libertății de exprimare în Ucraina.

Au colaborat cu partea inamică în teritoriile ocupate

Potrivit purtătoarei de cuvânt a preşedintelui Volodimir Zelenski, decizia de a sancţiona aceste posturi a fost adoptată respectând legislaţia ucraineană, aşa cum, anterior, Consiliul de Securitate şi Apărare din Ucraina a aplicat măsuri restrictive împotriva unor cetățeni ucraineni.

„Este vorba despre cei care au colaborat cu partea inamică în teritoriile ocupate” – a precizat Mendel. Iulia Mendel a menționat că aceste surse media au uitat de mult ce înseamnă standarde jurnalistice, verificarea faptelor sau prezentarea a cel puțin două puncte de vedere.

„În schimb, televiziunile respective s-au transformat într-un instrument de propagandă, utilizat în interesul statului agresor, care a încălcat suveranitatea și frontierele Ucrainei. A fost confirmat chiar şi faptul că aceste posturi sunt finanţate din Rusia.

Preşedinţia ucraineană explică: „Unul dintre instrumentele războiului împotriva Ucrainei”

Aceste mass-media au devenit unul dintre instrumentele războiului împotriva Ucrainei, aşa că au fost blocate, pentru
a proteja securitatea națională” – a explicat purtătoarea de cuvânt a cancelariei prezidenţiale de la Kiev.

Totodată, aceasta a îndemnat posturile de radio şi televiziune din Ucraina să respecte legea, regulile etice și standardele jurnalistice, să nu coopereze cu statul agresor şi să evite finanțarea și impunerea politicii editoriale de către Kremlin.

Controlate de deputatul pro-rus Viktor Medvedciuk

Reprezentanta Preşedinţiei de la Kiev a făcut aceste comentarii în contextul în care, marţi seară, președintele  Ucrainei, Volodimir Zelenski, a emis un decret prin care a pus în aplicare o decizie a Consiliului Naţional de Securitate de a introduce sancțiuni împotriva a trei televiziuni ucrainene, „112 Ukraina”, „NewsOne” și „ZIK”, care şi-au încetat deja emisia.

Televiziunile respective, controlate de deputatul pro-rus Viktor Medvedciuk, un apropiat al Kremlinului, sunt acuzate că promovează interesele Moscovei.

Sursa

Traducere RADOR