"Nu va exista un concert dedicat laureatului premiului Nobel pentru pace în acest an", au declarat într-un comunicat comun Institutul Nobel din Norvegia, casa de discuri Warner Bros. şi compania organizatoare de evenimente Gyro.

"Această decizie se datorează dorinţei de a regândi formatul şi conţinutul concertului, dar reflectă, de asemenea, dificultăţile financiare" pe care evenimentul le-a traversat în ultimii ani, precizează acelaşi comunicat de presă.

Audienţele obţinute de acest concert, transmis în direct de televiziunea publică norvegiană şi finanţat de filantropi privaţi şi prin vânzări de bilete, nu au mai fost la fel de consistente în epoca smartphone-urilor, iar organizatorii au lăsat să se înţeleagă că se gândesc la posibilitatea "de a produce evenimentul pe suporturi diferite".

Potrivit cotidianului Dagbladet, lanţul norvegian de magazine Rema 1000 a decis să nu mai sponsorizeze concertul Nobel, provocând astfel o scădere drastică a bugetului de producţie, ce nu a putut fi surmontată de organizatorii show-ului.

De la prima sa ediţie, organizată în 1994 la Oslo Spektrum, concertul Nobel a atras numeroşi artişti pop de renume mondial, precum Whitney Houston şi Lady Gaga