Timp de o jumătate de oră, la telefoanele Direcției de Sănătate Publică (DSP) nu a răspuns niciun angajat, fapt ce a ridicat numeroase semne de întrebare legate de eficiența instituției. Premierul Ludovic Orban a comentat această situație și a declarat că au fost detașați oameni la DSP, pentru a nu exista scuza inexistenței resursei umane.

„Până acum, mai aveau scuza că nu există resursa umană, a fost o creștere a cazurilor care a suprasolicitat resursa umană din DSP-uri. Începând de astăzi, există resursa umană la DSP-uri, ea trebuie folosită în mod inteligent.

Dacă e necesar, se poate schimba și tehnic, deja am vorbit pentru a face îmbunătățiri tehnice în privința telefoanelor la care sună cetățenii, astfel încât să fie preluate apelurile, să crească numărul de persoane care răspund la telefoane”, a afirmat prim-ministrul României.

Orban i-a sfătuit pe oameni să sune la 112 în cazul în care situația lor medicală este una gravă. În caz contrar, pot să apeleze telefoanele de la DSP pentru a primi informații sau pentru a a solicita recoltarea de probe.

„Dacă sunt simptome destul de accentuate, e bine sune la 112, pentru că există (posibilitatea de – n.r.) transport cu ambulanța și tratament în spital. Dacă sunt simptome mai ușoare se poate suna la DSP-uri, DSP urmând să trimită echipe care să recolteze probele pentru analize”, a mai precizat Orban.

Jurnaliștii de la Digi 24 au făcut experimentul apelului la DSP, în timp ce secretarul de stat Raed Arafat era prezent în studio. Abia după o jumătate de oră de încercări, la celălalt capăt al firului s-a auzit „Da, vă rog, bună seara, medicul de gardă, doctor Ilie, DSP București, vă rog”.

Înaintea experimentului, Raed Arafat nu-și făcea griji în privința promptitudini celor de la DSP. „În mod normal, trebuie să răspundă. Și dacă nu răspund, trebuie să explice de ce nu răspund”, spunea Arafat.