Bastimentul avea un tonaj declarat de 10.000 de tone, impus Germaniei după Primul Război Mondial, prin Tratatul de la Versailles.

Dar, de fapt, nemţii au mințit. Nava de război avea 16.000 de tone şi era echipat cu armament destinat unor nave cu deplasament cel puțin dublu. Cu tehnica nemții n-au stat niciodată prost, ba dimpotrivă. După ce Marea Britanie a declarat război Germaniei la izbucnirea celui de-al II-lea Război Mondial, cuirasatul a pricinuit în tot Atlanticul, fie de Sud sau de Nord, pierderi extrem de importante navelor comerciale britanice.

Luni în şir, distrugătoarele, fregatele și crucișătoarele Royal Navy, din Atlanticul l-au vânat. Dar fără succes. Numai că în decembrie 1939, la gura de vărsare a fluviului Río de la Plata, lângă Montevideo, în Uruguay, crucișătorul german a ajuns într-o situaţie disperată. Nu mai avea combustibil suficient și a trebuit să intre în port pentru alimentare. Numai că nu putea să stea la cheu decât 48 de ore, întrucât se afla în portul unei țări neutre. Așa că a trebuit să iasă în larg unde-l așteptau, ca o haită, navele englezilor.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE