În urma unor teste efectuate de către experţii britanici, s-a dovedit că greutatea excesivă a unora dintre poliţişti reduce numărul suspecţilor pe care aceştia îi pot transporta cu maşinile de serviciu.
Testele au relevat faptul că doi ofiţeri "plinuţi" care patrulează cu o maşină de poliţie standard (Ford Focus sau Vauxhall Astra) mai lasă loc pentru o singură persoană în autoturism. Aceasta înseamnă că, dacă poliţiştii reţin doi suspecţi, vor fi nevoiţi să cheme o altă patrulă prin staţie, pentru că al doilea suspect nu ar avea loc.
Astfel, maşinile de serviciu care depăşesc limita de greutate nu mai beneficiază de asigurare, iar, în urma unui eventual accident, poliţiştii ar putea suporta consecinţele acestuia, fiind daţi în judecată.
Pe lângă ofiţerii supraponderali, maşinile de poliţie sunt trase în jos şi de echipamente precum extinctoare, camere foto şi video, computere, semne de circulaţie şi veste antiglonţ.
"Există o problemă serioasă. Cumpărarea de maşini obişnuite şi punerea unor «poliţişti cu greutate» înăuntru rămâne o practică îndoielnică. Limita de greutate a fost impusă cu un scop şi trebuie respectată", a spus secretarul general al Federaţiei Poliţiei Scoţiene, Joe Grant.
Liberal-democraţii britanici au propus ca poliţiştii să fie supuşi anual unui test fitness şi, în cazul în care acesta nu va fi promovat, să fie trecuţi la munca de birou.
"Poliţiştii din prima linie trebuie să fie în formă, pentru a-şi face treaba corespunzător. Sălile de gimnastică gratuite pentru aceştia şi probele de fitness vor asigura că ofiţerii noştri sunt pe măsura infractorilor care ne bântuie cartierele", a spus Chris Huhne, purtător de cuvânt pentru afaceri interne din partea liberal-democraţilor.