Poliția, la „ciupeală”! Mașinile „sub acoperire” de la Rutieră, parcate ilegal
- Petrisor Cana
- 19 august 2019, 12:22
O adevărată dezbatere în rândul șoferilor are loc în mediul online față de prezența în trafic a mașinilor neiscripționate ale Poliției Rutiere.
După ce au reapărut Loganul gri și Loganul alb, la Buzău și nu numai, șoferii se simt spionați și nu li se pare corect că Poliția se folosește de radarele fantomă pentru a-i sancționa. În condițiile în care România se află pe primul loc în topul accidentelor rutiere mortale în Europa, o serie de parlamentari „șmecheri” au propus, cu acceptul tacit al USR, schimbarea legislației rutiere și interzicerea mașinilor fantomă, dar CCR a întors legea în Parlament.
Radarele de pe mașinile Logan, neinscripționate, cu geamuri fumurii, parcate, de cele mai multe ori, neregulamentar care ar trebui să-i dezarmeze pe șoferii din România, pot surprinde, cu ajutorul camerelor de bord, încălcări are regulilor de circulație.
Șoferii se simt spionați și nu li se pare corect că Poliția se folosește de radarele fantomă pentru a-i sancționa. Puțini realizează, însă, în ce pericol se află dacă, de exemplu, merg cu 51 km/h în loc de 50 km/h în localitate! Dacă ai ghinion să faci accident, ți-a sărit un om în față și expertiza dovedește că aveai 51 km/h în loc de 50 km/h, ești vinovat. Un om moare nevinovat, chiar dacă poate nu avea ce căuta în respectivul loc, pentru că ți-ai asumat un risc inutil. Dacă te prinde radarul cu maximum 59 km/h, nu pătești nimic, nici măcar amendă nu iei pentru că radarul consideră că poate fi o mică diferență, transmite dcnews.
Cele mai multe tragedii pe șosele
În analiza prezentată de DC news, se arată că România este numărul 1 în Europa la numărul de morți în accidente rutiere. Dincolo de stabilirea vinovățiilor în diferite părți, ar trebui să ne uităm la noi. De ce facem LIVE când suntem la volan? De ce mergem cu 51 km/h în loc de 50 km/h? De ce depășim neregulamentar? De ce ne urcăm beți la volan? De ce spunem că nu se simte la fiolă o bere? De ce nu ne punem centura de siguranță? De ce ne uităm pe bancheta din spate în timp ce conducem? De ce vorbim la telefon la volan? De ce avem o problemă că au reapărut Loganul gri și Loganul alb? De ce trebuie să fim anunțați că urmează undeva un radar?
Niște politicieni șmecheri - că din BMW sau alte mașini puternice nu prea simți mirosul morții de pe șosea - au venit cu ideea interzicerii mașinilor fantomă, arată sursa citată. USR a tăcut în privința legii. Mai exact, Parlamentul a adoptat legea care prevedea că maşinile de poliţie cu radar trebuie presemnalizate cu un panou afişat cu 500 – 1.000 de metri înainte, pe sensul de mers. De asemenea, se arăta că maşinile cu radar trebuie să fie inscripţionate vizibil, dar şi poziţionate vizibil, iar dispozitivele radar de tip pistol să nu poată fi folosite la mai mult de 10 metri de maşina de poliţie.
Klaus Iohannis a trimis legea la CCR, iar propunerea legislativă s-a întors în Parlament, unde, în toamnă, după ce se întorc din vacanța parlamentară, aleșii vor putea să încerce o nouă formă a documentului sau chiar să-l respingă cu totul.
Curtea Constituțională a respins, în iulie 2019, pentru a doua oară, modificarea Codului rutier prin care Poliției îi era interzis să utilizeze dispozitivele de măsurare a vitezei din autovehicule care nu au înscrisurile Poliţiei şi nu sunt amplasate în locuri vizibile.
Șerban Huidu are voie să conducă
Trimis în judecată pentru ucidere din culpă în urma accidentului soldat cu trei morţi din octombrie 2011, Șerban Huidu fusese condamnat la patru ani cu suspendare de închisoare. În plus, el primise interdicţia de a se urca la volan pentru o perioadă de şase ani, interdicție care a expirat pe 7 februarie 2019.
Deci până vom avea autostrăzi, până când calea ferată va fi reparată astfel încât să circulăm cu trenuri de mare viteză (sau măcar până când vom avea loc în tren din cauza gratuității pentru studenți), ar trebui să învățăm să conducem prudent. Și dacă este cazul, să umplem țara de Loganuri albe și gri! Până la urmă, este vorba despre salvarea unor vieții.
Multe dintre accidentele mortale se petrec chiar pe autostrăzi, deci scuza că nu avem infrastructură pică. Rămâne de văzut ce se va întâmpla în toamnă - ce vor decide parlamentarii - să-i ajute pe vitezomani și să ne transforăm într-un câmp de război pe șosele, mai mult decât suntem, sau nu.