“Dacă ești tentat să îți păstrezi anvelopele de iarnă pe timpul verii, sfatul Bridgestone este simplu: nu face asta! Adevărul este că doar anvelopele de vară îți pot oferi siguranța și performanța de care ai nevoie pe vreme caldă”, potrivit lui Jake Rønsholt, director Bridgestone Europe.

Pneurile de iarnă sunt făcute să rămână moi până la multe grade sub zero, la peste 25-30 de grade Celsius acestea se înmoaie atât de tare încât lasă urme pe asfalt. Conform studiilor realizate de producătorii de anvelope, la peste 30 de grade Celsius, distanţa de frânare a unei maşini echipate cu gume de iarnă creşte cu circa 30% faţă de una similară cu gume de vară. Mai mult, cauciucurile de iarnă se supraîncălzesc la rularea pe asfalt încins (pe caniculă, temperatura asfaltului poate ajunge şi la peste 50 de grade Celsius), la viteze ridicate, crescând riscul de explozie. De asemenea, vara, pe ploaie, anvelopele de iarnă nu sunt proiectate să scoată apa de sub amprentă şi cresc riscul de acvaplanare. Iar profilul adânc al acestora, făcut să se „agaţe” de zăpadă sau gheaţă, dă trepidaţii în volan.

Variațiile pot fi cuprinse între 30% și 8%, în funcție de condițiile de drum și de temperatură. Pe vreme umedă și o temperatură de aproape 30°C, un vehicul echipat cu anvelope de vară de calitate bună are o distanță de frânare cu 30% mai mică decât un vehicul echipat cu anvelope de iarnă. În anumite condiții, diferența poate egala chiar de două ori lungimea mașinii, spun specialiștii Bridgestone.

Ei mai spun că actualitatea sfaturilor lor este cu atât mai mare cu cât șoferii tind din ce în ce mai mult să utilizeze anvelope de iarnă. ”În jur de 43% dintre șoferii europeni trec la anvelope de iarnă pentru sezonul rece, cu diferențe uriașe în funcție de regiune. În timp ce 92% dintre polonezi și 88% dintre germani conduc cu anvelope de iarnă, cifrele scad la 23% în Franța și la doar 8% în Marea Britanie. La modul general, folosirea anvelopelor de iarnă în Europa este în creștere, în parte datorită vremii total neprevăzute pe timp de iarnă din ultimii ani, dar și ca urmare a noilor reglementări naționale de siguranță rutieră”, spune compania.