Pasajele care „înghit” anual milioane de euro

Pasajele care „înghit” anual milioane de euro

Primăria „păstorită” de Sorin Oprescu e gata să cheltuiască, în următorii doi ani, 5,2 milioane de euro pentru întreţinerea pasajelor abia reabilitate.

Nu mai puţin de 7.000 de euro pe zi. Atât ar fi dispuşi să cheltuiască, în următorii doi ani, oficialii Administraţiei Străzilor Bucureşti (instituţie subordonată primarului general Sorin Oprescu) pentru întreţinerea a patru pasaje rutiere proaspăt reabilitate: Victoriei, Unirii, Obor şi Mărăşeşti.

Investiţia totală de 5,2 milioane de euro- considerată „exorbitantă” de specialişti în construcţii consultaţi de EVZ - este motivată de şefa Administraţiei Străzilor, Alina Roman, prin faptul că pasajele - şi aşa „agresate de poluare” - sunt avariate frecvent de şoferi neatenţi, care, din noiembrie şi până acum, au distrus deja de 19 ori o parte din plăcile de granit cu care au fost placaţi pereţii construcţiilor.

Contracte subsecvente de peste 2.000.000 de euro

Ne puteți urmări și pe Google News

Concret, potrivit anunţului de licitaţie publică lansat de subor donaţii lui Oprescu, firma câştigătoare ar urma să primească, în baza unui contractcadru, minimum 822.500 de euro şi maximum 2,35 milioane de euro „pentru întreţinerea multianuală a celor patru pasaje rutiere, repararea finisajelor deteriorate în urma accidentelor şi pentru men ţinerea în permanenţă a aspectului arhitectonic al pasajelor”.

În plus, în cazul în care pasajele se vor deteriora foarte mult, iar banii prevăzuţi în contractulcadru nu vor fi suficienţi, societatea angajată ar mai putea primi din partea municipalităţii două contracte subsecvente de peste 2.000.000 de euro.

Concret, valoarea maximă a unuia dintre aceste contracte s-ar ridica la aproximativ 1, 5 milioane de euro, în timp ce valoarea celuilalt ar trebui să fie mai mică. Cu cât? Municipalitatea nu precizează asta în documentaţia de atribuire a acestui din urmă contract.

„Numărul estimat de contracte subsecvente ce vor fi încheiate în perioada de derulare a contractului- cadru: două. Valoarea estimată a celui mai mare contract subsecvent: 5.150.000 de lei, fără TVA”, se arată în actele Administraţiei Străzilor.

„Conform legii, atât în România, cât şi în celelalte ţări, orice construcţie trebuie să fie supusă urmăririi în timpul exploatării. Pasajele sunt supuse agresivităţii noxelor, prafului etc. Întreţinerea lor este obligatorie pentru menţinerea lor în parametri care co respund legii privind sănătatea populaţiei, siguranţa în exploatare, stabilitate şi hidroizolaţie”, a justificat investiţia directorul Alina Roman.

„Nu contractul-cadru ar fi neapărat problema, ci contractele subsecvente şi modul în care este formulată oferta. Investiţia totală mi se pare exorbitantă şi, totuşi, greu de justificat”, o contrazice unul dintre constructorii consultaţi de EVZ.

„Pasajele sunt supuse agresivităţii noxelor, prafului. Întreţinerea lor e obligatorie.“, ALINA ROMAN, director al Administraţiei Străzilor Bucureşti

INVESTIŢII

Pasaje refăcute cu zeci de milioane de euro

Finalizată anul trecut, reabilitarea pasajelor Unirii şi Victoriei a costat municipalitatea peste patru milioane de euro.

  • Astfel, potrivit documentelor Primăriei Capitalei, în refacerea Pasajului Unirii, care a presupus, printre altele, placarea cu granit a pereţilor, s-au investit 1,42 milioane de euro, în timp ce Pasajul Victoriei a înghiţit 2,8 milioane de euro.
  • De departe, cel mai mult - 14 milioane de euro - s-a cheltuit, în 2008, în perioada mandatului lui Adriean Videanu, pentru refacerea Pasajului Obor, în timp ce pentru înfrumuseţarea, în 2007, a Pasajului Mărăşeşti, s-au plătit peste 700.000 de euro.