Pasagerii zborurilor anulate îşi primesc banii înapoi
- Vladimir Tism ăneanu
- 19 aprilie 2010, 16:06
Pasagerii ale căror zboruri au fost anulate din cauza norului de cenuşă vulcanică nu vor fi despăgubiţi pentru daunele suferite din această cauză, însă li se vor returna banii daţi pe bilete.
Fiind vorba despre o calamitate naturală, pasagerii nu vor primi despăgubiri dacă, din cauza anulării zborului, au ratat o afacere sau au fost nevoiţi să plătească pentru o cameră de hotel. În privinţa banilor plătiţi pentru achiziţionarea biletelor de avion, pasagerii au trei variante: sunt reprogramaţi, li se returnează sumele plătite sau lasă aceşti bani în contul unei călătorii viitoare.
„Pasagerii ale căror curse au fost anulate au trei variante. Fie sunt reprogramaţi pe parcurs la alte zboruti, fie solicită returnarea banilor, sau acceptă să folosească această sumă de bani ca pe un credit, pe care să o folosească pentru a cumpăra bilete la altă călătorie. Compania Wizzair returnează banii în urma unei cereri scrise, dar banii nu sunt returnaţi pe loc”, a declarat pentru evz.ro purtătorul de cuvânt al companiei, Daniel Alexandru Amzăr.
Pasagerii care au rezervat bilete la cursele Tarom pot opta între a fi reprogramaţi sau a li se returna banii.
„Returnarea banilor se va face în agenţia emitentă, chiar dacă nu este o agenţie Tarom”, ne-a declarat Luana Roth, PR & Communication Specialist din cadrul operatorului aerian. Zborurile anulate nu vor fi reprogramate, potrivit reprezentanţilor Aeroportului Otopeni. De aceea, pentru a prinde un loc, pasagerii trebuie să contacteze din timp companiile aeriene. Doar reprezentanţii acestora pot da informaţii despre programul curselor pe cele 10 aeroporturi care sunt astăzi operaţionale.
Pierderi masive în toată Europa
Companiile aeriene pierd zilnic circa 250 de milioane de euro, ca urmare a interdicţiilor impuse din cauza norului de cenuşă vulcanică. Astfel, mii de avioane au fost ţinute la sol timp de cinci zile, potrivit IATA, Asociaţia Internaţională pentru transport aerian. Cele mai afectate sunt companiile din Europa de Nord: British Airways, Easyjet şi Ryanair.
Norul de cenuşă costă 50 de milioane de euro compania Air France-KLM, potrivit analiştilor Natixis Securities, citaţi de Le Figaro.
Comisarul european pentru Concurenţă, Joaquin Almunia, a declarat că forul european ar putea relaxa regulile privind la ajutorul de stat, pentru a sprijini transportatorii aerieni ale căror venituri sunt afectate de criza norului de cenuşă, informează Reuters. Pierderi pe aeroporturile româneşti Şi aeroporturile din România înregistrează pierderi. Aeroportul din Timişoară estimează că nota de plată se ridică la aproximativ 80.000 de euro, în vreme ce Aeroporturile din Craiova şi Suceava au înregistrat pierderi de aproximativ 5.000 de euro.
De pe aeroportul din Bacău se îmbarcă circa 200.000 de pasageri anual. Reprezentanţii companiei Blueaero, cea care administrează aeroportul "George Enescu" din Bacău, au declarat că nu au contabilizat încă pierderile întrucât situaţia nu este stabilizată, informează Mediafax. Totuşi, pierderile estimate se ridică la câteva mii de euro.