Paradisul UE. O va lua Europa pe urmele lui Trump? Părerile incredibile ale europenilor
- Ioan Bujor
- 21 noiembrie 2019, 07:52
Mai mult de jumătate dintre cetățenii europeni cred că UE ar trebui să mărească taxele de import pentru mărfurile din afara spațiului comunitar.
Ultimele date din Eurobarometrul publicat de Comisia Europeană arată un public ce pare să alunece către un protecționism similar cu cel promovat de Donald Trump prin doctrina „America first”. Astfel, deși circa 60% dintre cetățenii europeni cred că beneficiază de pe urma comerțului internațional, peste jumătate dintre aceștia ar vrea ca UE să impună taxe vamale mai mari pentru mărfurile din afara spațiului comunitar.
Procentul celor ce apreciază beneficiile comerțului internațional (60%) este în creştere cu 16% faţă de acum zece ani, când a fost făcut ultimul sondaj de acest fel. În plus, 71% dintre respondenți consideră că Uniunea Europeană este mai eficace în apărarea intereselor comerciale ale țărilor lor decât în cazul în care ele ar acționa pe cont propriu.
De asemenea, şase din zece europeni sunt încrezători că Uniunea Europeană își desfășoară politica în materie de comerț într-un mod deschis și transparent, potrivit Rador.
Slujbe bune și mărfuri multe la supermarket - Paradisul UE
Același Eurobarometru arată că 54% dintre europeni sunt de părere că principala prioritate a politicii comerciale a Uniunii Europene ar trebui să fie crearea de locuri de muncă. Și aici, lucrurile par, cel puțin, asemănătoare cu valul de nemulțumire generat de mutarea unor afaceri din SUA în Orient și pierderea a milioane de locuri de muncă locale care l-a propulsat pe Trump la Casa Albă.
Europenii mai vor apărarea standardelor în materie de mediu și sănătate, dar se bucură de prețurile ale bunurilor produse în zone ale lumii cu salarii mai mici, având în vedere că pentru 36% dintre europeni, un beneficiu important al comerțului internațional îl reprezintă reducerea prețurilor.
De asemenea, 54% consideră comerțul internațional ca fiind benefic pentru ei, iar acest lucru se materializează într-o gamă mai largă de produse. Și toate aceste beneficii pare a fi mai tangibile pentru respondenții mai tineri și pentru cei cu un nivel mai înalt de educație și de venituri.