La patru ani de la deschidere, magazinul Obi din Sibiu fi închis. O parte din furnizori au început deja să îşi retragă marfa, lăsând rafturile goale. Tot în septembrie vor fi închise și celelalte șase magazine din țară.
Magazinul de la Sibiu se închide o dată cu întreaga reţea Obi din România, reţea care numără în prezent şapte centre comerciale. Cel de la Sibiu a fost deschis pe 24 august 2010, fiind penultimul deschis de Obi România. Deşi am cerut un punct de vedere oficial despre închiderea programată în septembrie, reprezentanţii grupului de origine germană nu au oferit niciun răspuns. Surse din cadrul grupului au arătat, însă, că închiderea celor şapte magazine Obi nu înseamnă neapărat şi întreruperea activităţii comerciale. "Există şanse foarte mari ca întreg lanţul să fie preluat de unul sau mai mulţi jucători de pe piaţa DIY (do-it-yourself). Știu că există astfel de interes, știu că se discută, dar nu pot spune mai multe despre stadiul acestor discuții”, au declarat pentru Evenimentul Zilei surse din piața de profil, care au dorit să rămână în spatele anonimatului.
Urmează reduceri
Chiar dacă o parte din furnizori au început să își retragă din marfă, Obi tot va mai avea ce vinde din marfa aflată pe stoc. În perioada imediat următoare vor fi lansate, prin urmare, campanii de ”sell out”, care vor fi anunțate ”din scurt”.
”Există potențiali chiriași”
Obi Sibiu a fost deschis în urma unei investiții aproximată, în 2010, la zece milioane de euro. Spațiul construit după rețetarul german ocupă aproximativ 10.000 de metri pătrați și asigură în prezent peste 100 de locuri de muncă. Imobilele și terenul nu aparțin însă de Obi România, ci reprezintă o investiție a Oasis Consulting, finalizată în 2010 cu sprijin din partea CA Immo International din Austria şi Banca Austria. ”Obi intenționează să plece din România în toamna acestui an și există potențiali chiriași care vor să ocupe spațiul după plecarea Obi. Am purtat câteva discuții în acest sens, dar deocamdată nu este nimic concret. Desigur, intenția noastră este ca acest spațiu să rămână ocupat și după plecarea Obi”, a declarat pentru Klaus Reisenauer, asociat alături de Kurt Wagner al Oasis Consulting.
Pierderi prea mari
Cu aproximativ 550 de angajați la nivel național, Obi România SRL a încheiat anul financiar 2013 cu un profit de 92 de milioane de lei, la o cifră de afaceri de 164 de milioane de lei, potrivit datelor financiare publicate de Ministerul Finanțelor. Rezultatul trebuie privit și prin prisma reducerii capitalului social cu suma de 126 de milioane de lei, prin încorporarea pierderilor, după cum relata în martie agenția de presă Mediafax. În toți ceilalți ani scurși de la înființarea din 2008, însă, compania a fost pe minus, înregistrând pierderi totale de peste 270 de milioane de lei. ”Plecarea Obi din România ar reprezenta o nouă mişcare pe piaţa locală de bricolaj după ce, în aprilie 2013, britanicii de la Kingfisher au achiziţionat cele 15 magazine ale Bricostore România de la grupul francez Bresson, iar în luna februarie a acestui an grupul german Praktiker a anunţat vânzarea operaţiunilor din România, unde deţinea 27 de magazine, către firma Search Chemicals, deţinută de omul de afaceri turc Omer Susli”, mai relata Mediafax.