La ce sunt expuşi oamenii care aleg să cumpere alimente la reducere. De ce sunt atât de periculoase aceste produse
- Antonia Hendrik
- 27 martie 2019, 14:50
Oamenii care cumpără alimente și băuturi la reducere riscă să devină obezi. Dar, ce este şi mai grav, şe expun la diferite tipuri de cancer. Cele mai întâlnite forme de cancer sunt întâlnite la sân şi intestine, sugerează noile cercetări publicate de Independent.
Studiul, realizat de Cancer Research UK, a analizat obiceiurile a peste 16.000 familii britanice. Acesta a descoperit ca cei ale căror cărucioare de cumpărături conţin între 40 şi 80 la suta din produsele care au fost la ofertă specială au devenit supraponderali.
De asemenea s-au expus la 13 tipuri diferite de cancer, inclusiv intestin și sân. Studiul a constatat că aproape jumătate din toată ciocolata, chipsuri, popcorn și gustări savuroase au fost cumpărate la promoție şi sunt extrem de periculoase.
Cancer Research UK a descoperit, de asemenea, că aproximativ 3 din 10 produse alimentare și băuturi din coșurile britanicilor au fost cumpărate la promoţie, iar acele produse erau bogate în grăsimi, sare sau zahăr în exces.
Vorbind despre constatări, profesorul Linda Bauld, expert în prevenirea cancerului din Marea Britanie, a declarat: "Elementele promoţionale oferă oamenilor o multitudine de opţiuni tentante şi nesănătoase de alimente şi băuturi atunci când fac aprovizionarea săptămânală". "Cu oferte la preț redus pentru lucruri precum ciocolată, biscuiți, prăjituri și băuturi alcoolice, nu este o surpriză faptul că oamenii care cumpără au o probabilitate mai mare de a deveni obezi".
Alison Cox, director de prevenire a cancerului la Cancer Research UK a fost de acord, adaugand ca trebuie făcute mai multe pentru a preveni obezitatea din copilarie. "Nu există o rezolvare magică pentru această problemă, însă eliminarea acestor oferte pentru a cumpăra alimente nesănătoase este cheia schimbării".
Guvernul încearcă să interzică ofertele la alimente bogate în grăsimi, zahăr și sare, la băuturi răcoritoare zaharoase, a băuturilor energizante către oricine sub vârsta de 16 ani. Propunerea ar impune, de asemenea, comercianților cu amănuntul să se asigure că cel puțin 80% din vânzările lor din promoții sunt destinate unor produse mai sănătoase, titrează independent.