Bode a afirmat că mai sunt de finalizat câteva lucrări pe două tronsoane. Astfel, pe porțiunea dintre Mogoşoaia şi Baloteşti, care are aproape 8 kilometri, se lucrează la dublarea liniei de cale ferată. De asemenea, pe racordul care leagă aeroportul de linia de cale ferată Mogoşoaia-Baloteşti se lucrează. Lucrările pe tronsonul de trei kilometri sunt realizate în proporţie de peste 90 la sută, având termen de finalizare data de 26 august, conform contractului.

„Termenul de finalizare conform contractului era 26 august, însă am avut câteva blocaje legate de decizii ale instanţei pe care nu am vrut să le încălcăm şi am aşteptat deciziile instanţei şi astăzi putem spune că am reuşit să montăm şi ultimele pile peste drumul naţional şi se lucrează acolo. Contractul pentru dublarea liniei este octombrie, contractul pentru racord era 26 august. Eu cred că la începutul lunii octombrie vor fi finalizate ambele contracte şi în 15 minute vom putea circula pe cei 19,5 kilometri de la Gara de Nord la Otopeni cu patru staţii de oprire”, a declarat ministrul Transporturilor, într-o emisiune la Realitatea Plus.

Lucian Bode a afirmat că vor exista parcări în zona staţiilor şi că varianta va fi una „foarte la îndemână” pentru a ajunge la aeroport din Capitală.

România se angajase să finalizează proiectul înainte de startul Campionatului European de Fotbal, care trebuia să aibă loc în această vară, țara noastră fiind unul din co-organizatori.

Principalul scop al liniei de tren era să preia afluxul de turiști străini care erau așteptați să participe meciurile găzduite de România.

Amânarea cu un an a EURO 2020, din cauza pandemiei de coronavirus, a adus răgazul de timp extrem de necesar pentru ca România să nu își încalce promisiunile făcute către UEFA.