Toate noutățile de la Facebook pentru utilizatorii din România

Toate noutățile de la Facebook pentru utilizatorii din România

Facebook va introduce în clauzele de utilizare a serviciilor sale dispoziții suplimentare de natură să explice faptul că utilizatorii beneficiază de acces gratuit la serviciile sale în schimbul acordului de a-și pune la dispoziție datele și de a primi materiale publicitare, anunță Comisia Europeană.

De acum, clauzele Facebook vor explica în mod clar că modelul său de afaceri se bazează pe vânzarea servicii de publicitate țintite către comercianți prin folosirea datelor aferente profilurilor utilizatorilor. 

În plus, Facebook a mai modificat și:

- politica sa cu privire la limitarea răspunderii, recunoscându-și acum răspunderea în caz de neglijență, spre exemplu în cazul în care datele au fost prelucrate necorespunzător de către terți;

- capacitatea sa de a modifica în mod unilateral termenele și condițiile prin limitarea acesteia la cazurile în care modificările sunt rezonabile, luând în considerare și interesul consumatorilor;

- normele privind păstrarea temporară a conținutului care a fost șters de către utilizatori. Conținutul de acest tip poate fi păstrat numai în anumite cazuri – spre exemplu în scopul conformării unei cereri de executare din partea unei autorități – și pentru o perioadă de maximum 90 de zile din motive de natură tehnică;

- limbajul ce clarifică dreptul de apel al utilizatorilor cărora le-a fost șters conținutul.

Etapele următoare

Facebook va finaliza punerea în aplicare a tuturor angajamentelor sale cel târziu la sfârșitul lunii iunie 2019. Comisia și Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor vor urmări îndeaproape procesul de punere în aplicare a modificărilor.

Dacă Facebook nu își va îndeplini angajamentele, autoritățile de protecție a consumatorilor ar putea decide să recurgă la măsuri de executare, inclusiv la sancțiuni, ami anunță Comisia Europeană. 

 

Ne puteți urmări și pe Google News