Peste 20 de premiere mondiale şi o expoziţie cu cele mai performante maşini din ultimii 50 de ani, între 23 iulie şi 3 august, la Londra.
Ediţia din acest an a Salonului Internaţional de la Londra va oferi un cocteil interesant de nou şi vechi, în cel mai pur stil englezesc.
Între 23 iulie şi 3 august, vizitatorii care vor trece pragul complexului ExCeL London vor putea admira nu numai cele mai proaspete modele ale momentului (între care nu mai puţin de 20 de premiere mondiale), dar şi o expoziţie cu cele mai cunoscute supermaşini create în ultimii 50 de ani.
Mai multe nume importante din industrie vor debuta anul acesta la Londra. Lista cuprinde, alături de constructorii niponi Subaru şi Suzuki, două nume sonore din Italia - Ferrari şi Maserati. Manufactura suedeză Koenigsegg va expune, de asemenea, pentru prima oară în capitala Marii Britanii, la fel ca şi constructorul american de maşini electrice Tesla.
Mai mulţi producători germani importanţi, Volkswagen, Audi, BMW şi Porsche, au anunţat că nu vor participa la eveniment.
Vedetele show-ului
Starul incontestabil al show-ului va fi Opel (Vauxhall - în Marea Britanie) Insignia. Noutatea General Motors va lua locul modelului Vectra din această toamnă. Insignia, care, judecând după fotografii, pare una dintre cele mai reuşite apariţii din clasa medie, va fi comercializată sub formă de berlină şi hatchback. Oferta de motoare, pe benzină şi motorină, va fi consistentă, iar, în premieră, va fi disponibilă trac- ţiunea integrală.
Nissan va expune Qashqai+2. Plusul şi cifra adiacentă indică numărul de locuri suplimentare faţă de versiunea de bază a modelului. Pentru a face loc unei noi banchete (care se poate ascunde în podeaua portbagajului), inginerii japonezi au mărit ampatamentul cu 13,5 centimetri. Per total, lungimea maşinii a crescut cu 21 de centimetri, lucru care a impus schimbarea tuturor elementelor caroseriei de după stâlpul A.
+2 va veni cu aceleaşi motoare (două pe benzină şi două pe motorină), transmisie faţă sau integrală şi performanţe uşor inferioare, din cauza celor aproximativ 100 de kilograme „câştigate“ în urma creşterii capacităţii de transport la şapte persoane.
Ford va expune cel mai rapid Focus din toate timpurile. Modelul RS (motor turbo cu cinci cilindri în linie, 2.5 litri şi 300 CP) va intra cu siguranţă în vederile celor care caută senzaţii tari pe bani (relativ) puţini, alături de Subaru Impreza 2.5 WRX STI (301 CP) şi Mitsubishi Lancer Evolution (295 CP).
Spre deosebire de aceste modele, noul RS nu va avea tracţiune integrală, întreaga putere fiind transmisă roţilor din faţă. O setare specială a suspensiilor şi prezenţa unui diferenţial cu alunecare limitată vor fi suficiente pentru ca lucrurile să nu scape de sub control.
Celelalte apariţii
Gama Ibiza, recent înnoită, se va lărgi odată cu apariţia versiunii SportCoupé. Aceasta are doar trei uşi, o înălţime redusă cu 17 milimetri şi un look mai apropiat de cel al conceptului Bocanegra, expus la Salonul de la Geneva în această primăvară.
Bentley a pregătit un facelift pentru modelul Flying Spur. Limuzina britanică va fi disponibilă de acum şi într-o versiune mai performantă (Speed), animată de motorul turbo W12 de 6.0 litri, care dezvoltă acum 600 CP. Maşina de 2,5 tone va putea sprinta de la zero la 100 km/h în numai 4,5 secunde.
Maşinile de vis
Organizatorii Salonului de la Londra au rezervat în premieră un spaţiu pentru o expoziţie cu totul specială, care va celebra 50 de ani de excelenţă auto. Printre exponate se vor afla modele celebre precum Aston Martin DB4, Lamborghini Miura, Ferrari Daytona şi BMW M1. Nu vor lipsi creaţii mai recente, dar la fel de adulate, precum Porsche 959, Honda NSX, Ford GT, Jaguar XJ220 sau McLaren F1, dar nici starurile momentului, Bugatti Veyron ori Maserati MC12.
Spre deosebire de modelele noi, exponatele de colecţie vor defila de patru ori pe zi pe un circuit (de mici dimensiuni) amenajat în perimetrul Salonului.