Noul an școlar, mai sărac decât în 2022. Motivele pentru care părinții reduc cheltuielile

Noul an școlar, mai sărac decât în 2022. Motivele pentru care părinții reduc cheltuielile Sursa foto: Arhiva EVZ

Noul an școlar, mai sărac ca în 2022. Creşterea preţurilor (75%) şi diminuarea veniturilor disponibile (51%) sunt principalele motive invocate de părinţii care spun că intenţionează să cheltuiască mai puţin anul acesta pe produse necesare pentru începerea anului şcolar.

Noul an școlar, mai sărac decât în 2022. Bugetul alocat pentru fiecare copil ar putea să scadă cu 10% faţă de 2022. Această tendință se manifestă în condiţiile în care 31% dintre participanţii la studiu se confruntă cu un regres al situaţiei financiare comparativ cu 2022, arată studiul Deloitte.

Conform documentului citat, procentul celor care spun că vor cheltui mai mult anul acesta pe produse destinate şcolii a scăzut la 32%, de la 37% anul anterior. Motivul creşterii sumelor alocate este legat tot de majorarea preţurilor.

Homeschooling s-a extins în România. De ce își educă părinții copiii acasă

Românii vor cheltui mai puțin în 2023 pentru începerea noului an școlar. Sursa Dreamstime

În consecinţă, cheltuielile cu hainele şi produsele de tehnologie urmează să scadă cu 14%, respectiv 13%. Cele cu rechizitele clasice ar putea creşte cu 20% faţă de 2022. Per total, conform estimărilor studiului, piaţa produselor necesare începerii şcolii se va reduce cu 9% comparativ cu anul trecut.

Ne puteți urmări și pe Google News

Noul an școlar, mai sărac decât în 2022. Crește puternic comerțul online

Cu toate acestea, mulţi părinţi sunt dispuşi să cumpere produse mai scumpe, din categoriile îmbrăcăminte şi/sau accesorii (57%) şi produse de tehnologie (56%). Părinții vor să se asigure că au parte de o calitate mai bună sau, pur și simplu, pentru a-şi mulţumi copilul.

Preocupaţi să economisească pe cât posibil, 49% dintre cumpărători se documentează online înainte de a cumpăra din magazine. 55% se informează cu privire la politica de retur înainte de a cumpăra fizic. Astfel, sunt preferaţi comercianţii care oferă preţuri competitive, indiferent dacă vând fizic sau online. În cazul celor din urmă, contează mult modul de returnare. 59% dintre cei care optează pentru această variantă ar cumpăra doar de la comercianţii care oferă retur gratuit.

Studiul Deloitte back-to-school 2023, ajuns la cea de-a 16-a ediţie, este realizat pe baza unui sondaj derulat în rândul a peste 1.200 de părinţi din Statele Unite ale Americii cu copii de şcoală.