2020 a fost unul dintre cei mai ciudați ani din istorie, iar când spunem asta nu ne referim doar la pandemie, ci și la economie. În Statele Unite, economia a crescut la începutul anului, s-a dus in jos din cauza pandemiei coronavirusului, dar apoi a început să revină la normal.

„Aceste sărbători vor fi diferite de oricare altele”, a declarat Matthew Shay, președinte și CEO al Federației Naționale de Retail (NRF), ca parte a lansărilor previziunilor anuale ale asociației industriei de retail. NRF anticipează că va fi cel mai important an din istorie. Prognoza lor spune că vânzările cu amănuntul pentru sezonul de iarnă, care cuprinde lunile noiembrie și decembrie, vor crește cu 3,6% și cu 5,2% față de anul trecut, cu cifre cuprinse între 755,3 miliarde de dolari și 766,7 miliarde dolari.

Acesta ar putea fi cel mai semnificativ sezon de sărbători pe baza graficului NRF, din 2002 și până acum, chiar dacă vânzările anuale de Crăciun, care începuseră să-și revină în ultimii ani, erau de doar 416,4 milioane de dolari. Vânzările cu amănuntul au crescut de la an la an în ultimii 18 ani, cu excepția anului crizei financiare, 2008, când au scăzut cu 4,7%.

“Retailerii au planificat asta din timp, investind miliarde de dolari pentru a asigura sănătatea și siguranța angajaților și clienților lor”, a declarat Shay. „Consumatorii au arătat că, de sărbători, sunt dispuși să cheltuiască pe cadouri pentru a ridica moralul familiei și prietenilor, după un an atât de provocator. Ne așteptăm la un final puternic al sezonului de sărbători și vom continua să lucrăm pentru a menține comercianții de retail deschiși, iar economia să poată sa avanseze în acest moment critic”, spune șeful NRF, citat de nationalinterest.org.

Federația spune că și vânzările online vor crește, cu 20-30%, cu câștiguri între 202,5 ​​miliarde și 218,4 miliarde dolari.

”Având în vedere această pandemie, există oarecare incertitudine cu privire la disponibilitatea consumatorilor de a cheltui. Dar, odată cu îmbunătățirea economiei, majoritatea vor avea capacitatea de a cheltui”, a declarat Jack Kleinhenz, economist șef al NRF. ”Probabil vor cheltui mai mult decât s-ar fi așteptat cineva cu doar câteva luni în urmă”, a adăugat el.

Cifrele celor de la NRF privind vânzările cu amănuntul nu iau în considerare dealerii de automobile, benzinăriile sau restaurantele.