Modelele cu care Dacia a dat lovitura în Europa. Topul celor mai bune vânzări
- Andreea Vlad
- 19 iulie 2023, 06:34
Brandul Dacia a ajuns pe locul doi în Uniunea Europeană la vânzările de autoturisme către persoane fizice. Iată cele mai vândute modele.
Vânzările automobilelor brandului Dacia au înregistrat o ascensiune semnificativă de 24,2% în primele şase luni din 2023, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, conform unui comunicat Reuters al diviziei low-cost a grupului francez Renault, făcut public marţi.
Această creştere remarcabilă a vânzărilor demonstrează importanţa unei mărci accesibile de automobile în perioadele de incertitudine economică, punctează reprezentații companiei.
Creștere de 24% a vânzărilor față de 2022
Datele pe primul semestru din 2023 indică faptul că producătorul de automobile a vândut 345.000 de vehicule, cu o creștere de 24% față de anul trecut.
Printre modelele cele mai de succes se numără Spring. Automobilele electrice Dacia Spring sunt asamblate în China .Vânzările la acest model s-au majorat cu aproape 40%,în vreme ce modelul Jogger a înregistrat o creștere spectaculoasă, de 130%.
Modelul Sandero a înregistrat la rândul său o creștere de 24%, iar Duster de 13%.
Sandero ocupă locul unu, cu un total de 139.000 de unități vândute în clasamentul celor mai vândute modele de mașini către persoane fizice în Europa pe primul semestru. Spring ocupă locul trei la secțiunea mașini electrice, cu peste 27.000 de unități vândute.
Renault se confruntă cu sincope în lanţurile de aprovizionare
În ciuda acestor performanțe, grupul francez se confruntă cu dificultăți, deoarece persistă problemele legate de lanţurile de aprovizionare. Sincopele la acest nivel au dus la o reducere de 20.000 de unităţi în producţia modelului Dacia Sandero la uzina din Maroc, conform declaraţiilor unui director de la Dacia.
Tendinţa generală din ultimii 3 ani a fost o creştere rapidă a vânzărilor de automobile electrice şi hibride în Uniunea Europeană. Aceasta se datorează subvenţiilor guvernamentale şi cererii din partea flotelor de companii în căutarea opţiunilor cu emisii reduse sau chiar zero emisii poluante.
La o întâlnire recentă cu jurnaliştii, directorul de vânzări al Dacia, Xavier Martinet, a subliniat că majorarea dobânzilor la credite şi fluctuaţiile nefavorabile ale cursurilor de schimb au afectat cererea în multe ţări. În pofida acestui lucru, marca Dacia continuă să rămână o alternativă interesantă pentru clienţii atenți la preţuri, potrivit stiridiaspora.