Cel mai nou și, totodată, cel mai mare model din portofoliul producătorul auto britanic Mini va fi comercializat în România, din luna septembrie, cu un preț minim de 21.142 de euro.
Crossoverul Mini Countryman, primul din istoria mărcii britanice deținute de BMW, va fi comercializat în România, din luna septembrie, a anunțat, astăzi, reprezentantul local al producătorului.
Mini deschide însă lista de comezi pentru Countryman chiar în această lună. Gama Mini Countryman are un preț minim de listă (cu TVA inclusă) de 21.142 de euro – pentru Mini One Countryman 1.6 – 98 CP.
Cea mai scumpă versiune, Mini Cooper S ALL4 (cu tracțiune integrală) 1.6 – 184 CP, costă aproape 30.000 de euro (29.884, mai exact).
Mini a pregătit pentru Countryman cinci versiuni de motorizare, toate de 1.6 litri (trei pe benzină, două pe motorină) care dezvoltă între 90 de cai-putere (One D) și 184 de cai-putere (Cooper S). Cel mai puternic propulsor este asistat de un sistem de supraalimentare, dar și de tehnologia Valvetronic.
Toate motorizarile vor fi însoțite de soluțiile BMW de reducere a consumului – sistemele de regenerare a forței de frânare și ”stop-start” plus indicatorul pentru schimbarea treptei de viteză – dar și de o cutie de viteze manuală cu 6+1 trepte. Unitățile alimentate cu benzină pot fi dotate, opțional, cu o transmisie automată cu același număr de rapoarte.
Primul sistem de tracțiune integrală din gama Mini, botezat ”ALL4”, repartizează cuplul motor în mod egal pe cele două punți, prin intermediul unui diferențial electrohidraulic. În situații speciale, întreaga putere oferită de motor este pusă la sol exclusiv de către roțile din spate.
Countryman este sensibil mai mare ca oricare alt model din gama Mini. Cu o lungime de 4,10 metri, el depășește lejer pseudo-break-ul Clubman (3,93 metri) și surclasează atât hatchback-ul, cât și cabrioletul (3,69 metri – versiunea One / 3,71 metri – versiunea Cooper S).
Crossoverul nu are nici două, nici două portiere și jumătate (precum celelalte Mini-uri), ci fix patru, detaliu care completează caracterul vădit familial conferit noului model.
Perechea posterioară de uși permite accesul către două locuri clar delimitate și, lucru mai important, de dimensiuni acceptabile – o altă premieră notabilă. Scaunele din spate culisează înainte-înapoi, iar spătarele pot fi înclinate (pentru sporirea confortului celor care le folosesc) sau coborâte complet peste șezut, mărind capacitatea de încărcare a portbagajului.
Fără niciun cost suplimentar, Mini oferă celor care preferă o banchetă clasică, pe care s-ar putea așeza, la nevoie, chiar trei pasageri.
Spațiul destinat bagajelor are 350 de litri. Prin rabatarea spătarelor/spătarului scaunelor posterioare/banchetei se degajă alți 820 de litri. În acest fel, Mini Countryman se transformă într-un cărăuș de nădejde, cu o capacitate de transport de peste 1.100 de litri.
Mini a prezentat Countryman, în primăvară, la Salonul auto de la Geneva. Noul model britanic poate fi o alternativă (nu tocmai ieftină) pentru SUV-uri sau crossovere compacte precum Fiat Sedici, Toyota Urban Cruiser sau Skoda Yeti.