METROUL DRUMUL TABEREI. Cât de mult au avansat lucrările şi când va fi gata proiectul. Magistrala M5 în imagini
- Mihai Oprea
- 19 octombrie 2016, 13:10
Procentul de realizare a structurii de rezistenţă aferentă proiectului Magistralei 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei-Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei, la data de 17 octombrie 2016, este de de aproximativ 85%. Noua magistrala din cartierul Drumul Taberei va avea 10 staţii şi un depou şi o lungime de 6,7 kilometri. Investiţia se ridică la peste un milliard de euro
Construcţia Liniei 5 de metrou este un proiect de mare importanţă pentru locuitorii Bucureştiului deoarece va reduce timpul de călătorie între cartierul Drumul Taberei şi zona Eroilor cu aproape 20 de minute.
„Se estimează că mai mult de jumătate dintre cei 335 de mii de locuitori din Drumul Taberei şi zonele adiacente vor folosi viitoarea linie de metrou. Data estimata pentru finalizarea intregului proiect este 31 decembrie 2017“, a declarat Comisarul European pentru Politică Regională Corina Creţu.
Staţia Eroilor 2
Amplasare: Piața Eroilor Accese: 9 Peroane: 2
Structură staţie - 85%
Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.
Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :
Devierea traficului;
Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);
Montarea sistemului de epuisment;
Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);
Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);
Realizarea placii intermediare 1;
Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;
Realizarea radierului;
Realizarea peretilor casetei;
Realizarea peronului si a scarilor;
Stația Academia Militară
Cartierul Drumul Taberei Accese: 5 Peroane: 2
Structură staţie – 81%
Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.
Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :
Devierea traficului;
Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);
Montarea sistemului de epuisment;
Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);
Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);
Realizarea placii intermediare 1;
Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;
Realizarea radierului;
Realizarea peretilor casetei;
Realizarea peronului si a scarilor;
Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.
Stația Orizont
Cartierul Drumul Taberei Accese: 3 Peroane: 2
Structură staţie – 100%
Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.
Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :
Devierea traficului;
Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);
Montarea sistemului de epuisment;
Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);
Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);
Realizarea placii intermediare 1;
Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;
Realizarea radierului;
Realizarea peretilor casetei;
Realizarea peronului si a scarilor;
Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.
Staţia Favorit
Amplasare: Cartierul Drumul Taberei Accese: 6 Peroane: 2
Structură staţie – 96%
Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”. Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :
Devierea traficului;
Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);
Montarea sistemului de epuisment;
Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);
Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);
Realizarea placii intermediare 1;
Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;
Realizarea radierului;
Realizarea peretilor casetei;
Realizarea peronului si a scarilor;
Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.
Stația Drumul Taberei 34
Cartierul Drumul Taberei Accese: 4 Peroane: 2
Structură staţie - 92%
Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.
Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :
Devierea traficului;
Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);
Montarea sistemului de epuisment;
Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);
Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);
Realizarea placii intermediare 1;
Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;
Realizarea radierului;
Realizarea peretilor casetei;
Realizarea peronului si a scarilor;
Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.
Stația Parc Drumul Taberei
Cartierul Drumul Taberei Accese: 7 Peroane: 2
Structură staţie - 41%
Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.
Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :
Devierea traficului;
Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);
Montarea sistemului de epuisment;
Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);
Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);
Realizarea placii intermediare 1;
Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;
Realizarea radierului;
Realizarea peretilor casetei;
Realizarea peronului si a scarilor;
Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.
Stația Romancierilor
Cartierul Drumul Taberei Accese: 4 Peroane:2
Structură staţie - 94%
Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.
Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :
Devierea traficului;
Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);
Montarea sistemului de epuisment;
Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);
Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);
Realizarea placii intermediare 1;
Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;
Realizarea radierului;
Realizarea peretilor casetei;
Realizarea peronului si a scarilor;
Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.
Stația Brâncuşi
Cartierul Brâncuși Accese: 4 Peroane: 2
Structură staţie - 94%
Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.
Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :
Devierea traficului;
Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);
Montarea sistemului de epuisment;
Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);
Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);
Realizarea placii intermediare 1;
Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;
Realizarea radierului;
Realizarea peretilor casetei;
Realizarea peronului si a scarilor;
Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.
Stația Râul Doamnei
Cartierul Ghencea Accese: 5 Peroane: 2
Structură staţie - 31%
Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.
Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :
Devierea traficului;
Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);
Montarea sistemului de epuisment;
Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);
Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);
Realizarea placii intermediare 1;
Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;
Realizarea radierului;
Realizarea peretilor casetei;
Realizarea peronului si a scarilor;
Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.
Stația și depoul Valea Ialomitei
Cartierul Drumul Taberei
Peroane: 2
Structură staţie – 100%
Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”. Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :
Devierea traficului;
Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);
Montarea sistemului de epuisment;
Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);
Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);
Realizarea placii intermediare 1;
Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;
Realizarea radierului;
Realizarea peretilor casetei;
Realizarea peronului si a scarilor;
Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.