Construcţia Liniei 5 de metrou este un proiect de mare importanţă pentru locuitorii Bucureştiului deoarece va reduce timpul de călătorie între cartierul Drumul Taberei şi zona Eroilor cu aproape 20 de minute.


„Se estimează că mai mult de jumătate dintre cei 335 de mii de locuitori din Drumul Taberei şi zonele adiacente vor folosi viitoarea linie de metrou. Data estimata pentru finalizarea intregului proiect este 31 decembrie 2017“, a declarat Comisarul European pentru Politică Regională Corina Creţu.

Staţia Eroilor 2

Amplasare: Piața Eroilor
Accese: 9
Peroane: 2

Structură staţie – 85%

Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.

Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :

Devierea traficului;

Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);

Montarea sistemului de epuisment;

Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);

Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);

Realizarea placii intermediare 1;

Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;

Realizarea radierului;

Realizarea peretilor casetei;

Realizarea peronului si a scarilor;

Stația Academia Militară

Cartierul Drumul Taberei
Accese: 5
Peroane: 2

Structură staţie – 81%

Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.

Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :

Devierea traficului;

Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);

Montarea sistemului de epuisment;

Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);

Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);

Realizarea placii intermediare 1;

Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;

Realizarea radierului;

Realizarea peretilor casetei;

Realizarea peronului si a scarilor;

Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.

Stația Orizont

Cartierul Drumul Taberei
Accese: 3
Peroane: 2

Structură staţie – 100%

Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.

Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :

Devierea traficului;

Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);

Montarea sistemului de epuisment;

Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);

Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);

Realizarea placii intermediare 1;

Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;

Realizarea radierului;

Realizarea peretilor casetei;

Realizarea peronului si a scarilor;

Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.

Staţia Favorit

Amplasare: Cartierul Drumul Taberei
Accese: 6
Peroane: 2

Structură staţie – 96%

Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.
Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :

Devierea traficului;

Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);

Montarea sistemului de epuisment;

Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);

Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);

Realizarea placii intermediare 1;

Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;

Realizarea radierului;

Realizarea peretilor casetei;

Realizarea peronului si a scarilor;

Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.

Stația Drumul Taberei 34

Cartierul Drumul Taberei
Accese: 4
Peroane: 2

Structură staţie – 92%

Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.

Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :

Devierea traficului;

Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);

Montarea sistemului de epuisment;

Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);

Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);

Realizarea placii intermediare 1;

Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;

Realizarea radierului;

Realizarea peretilor casetei;

Realizarea peronului si a scarilor;

Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.

Stația Parc Drumul Taberei

Cartierul Drumul Taberei
Accese: 7
Peroane: 2

Structură staţie – 41%

Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.

Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :

Devierea traficului;

Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);

Montarea sistemului de epuisment;

Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);

Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);

Realizarea placii intermediare 1;

Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;

Realizarea radierului;

Realizarea peretilor casetei;

Realizarea peronului si a scarilor;

Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.

Stația Romancierilor

Cartierul Drumul Taberei
Accese: 4
Peroane:2

Structură staţie – 94%

Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.

Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :

Devierea traficului;

Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);

Montarea sistemului de epuisment;

Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);

Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);

Realizarea placii intermediare 1;

Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;

Realizarea radierului;

Realizarea peretilor casetei;

Realizarea peronului si a scarilor;

Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.

Stația Brâncuşi

Cartierul Brâncuși
Accese: 4
Peroane: 2

Structură staţie – 94%

Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.

Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :

Devierea traficului;

Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);

Montarea sistemului de epuisment;

Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);

Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);

Realizarea placii intermediare 1;

Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;

Realizarea radierului;

Realizarea peretilor casetei;

Realizarea peronului si a scarilor;

Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.

Stația Râul Doamnei

Cartierul Ghencea
Accese: 5
Peroane: 2

Structură staţie – 31%

Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.

Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :

Devierea traficului;

Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);

Montarea sistemului de epuisment;

Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);

Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);

Realizarea placii intermediare 1;

Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;

Realizarea radierului;

Realizarea peretilor casetei;

Realizarea peronului si a scarilor;

Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.

Stația și depoul Valea Ialomitei

Cartierul Drumul Taberei

Peroane: 2

Structură staţie – 100%

Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip “TOP DOWN”.
Această tehnologie implică următoarele etape de realizare a structurii :

Devierea traficului;

Realizarea peretilor mulati perimetrali si a diafragmelor centrale (stalpi);

Montarea sistemului de epuisment;

Realizarea planseului superior (placa de la nivelul superior al statiei);

Excavarea pana la nivelul intradosului placii intermediare 1 (vestibul);

Realizarea placii intermediare 1;

Excavatia pana la nivelul inferior al radierului;

Realizarea radierului;

Realizarea peretilor casetei;

Realizarea peronului si a scarilor;

Executia placilor din faza 2, care astupa golurile tehnologice.