Răsturnare de situație în controversa cu Metrorex. Mult zgomot pentru nimic. Elvețienii au făcut un pas în spat

Răsturnare de situație în controversa cu Metrorex. Mult zgomot pentru nimic. Elvețienii au făcut un pas în spat

Răsturnare de situație în cazul dosarului în care care elveţienii de la Stadler criticau licitaţia Metrorex pentru trenuri noi. Dosarul în cauză a fost scos de pe rolul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).

După ce li s-a comunicat că trebuie să achite o cauţiune de 220.000 de lei pentru contestaţie, elveţienii au făcut un pas în spate și au spus că ei nu au dorit să depună contestaţie, ci doar să ceară un punct de vedere de la CNSC.

„În urma organizării de către Metrorex a procedurii de licitaţie deschisă având ca obiect , operatorul economic Stadler Rail Management AG, reprezentat convenţional prin Gorun, Ponta şi Asociaţii SCA, a remis la data de 2 aprilie către CNSC, „spre ştiinţă”, adresa prin care petenta a criticat cerinţele cuprinse în documentaţia de atribuire propusă de autoritatea contractantă”, a declarat pentru economica.net Florentina Drăgan, preşedintele CNSC.

Pe data de 3 aprilie CNSC a solicitat Stadler să lămureaască situația și să specifice dacă adresa trimisă reprezintă o contestaţie sau numai o simplă informare. Instituția din România a precizat că, în cazul în care reprezintă contestaţie, atunci trebuie să plătească o cauţiune de 220.000 de lei.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pe 8 aprilie, Stadler a răspuns că adresa trimisă către CNSC „nu este o contestaţie în accepţiunea legii, motiv pentru care nu vom depune cauţiunea în cuantum de 220.000 de lei”. De asemenea, a solicitat CNSC să emită un punct de vedere „echidistant" cu privire la modul în care a fost gândită şi redactată procedura de achiziţie publică.

„Prin urmare, la data de 8 aprilie 2019, CNSC a scos de pe rol dosarul, ţinând cont că adresa înregistrată la Consiliu nu era o contestaţie formulată în baza Legii nr. 101/2016”, a explicat Florentina Drăgan.

În ceea ce priveşte avocaţii care au reprezentat Stadler în acest demers – Gorun, Ponta şi Asociaţii SCA (Cabinet de avocatură înființat de Victor Ponta), economica.net menționează că l-a contactat pe fostul premier Victor Viorel Ponta pentru a verifica dacă acesta mai este activ în firma care îi poartă numele, însă fostul oficial nu a răspuns la telefon.

În schimb, Laurenţiu Gorun, partener în cadrul firmei, ne-a explicat că fostul premier nu este activ în avocatură, ci în politică, iar noul nume al casei de avocatură este GPA Law Firm.

Stadler este prima companie care s-a adresat Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) în cadrul licitaţiei Metrorex pentru achiziţia a până la 30 de trenuri noi pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Iancului.

Amintim că metrorex a lansat pe 22 martie 2019 licitaţia pentru achiziţia a 30 de trenuri care vor circula pe tronsonul Drumul Taberei – Iancului al Magistralei 5. În primă fază vor fi cumpărate 13 trenuri pentru secţiunea Eroilor – Râul Doamnei, urmând ca ulterior să mai fie achiziţionate încă 17.