Măsură nouă pentru șoferii care au probleme cu legea. A fost deja integrat și funcționează 24 de ore din 24

Măsură nouă pentru șoferii care au probleme cu legea. A fost deja integrat și funcționează 24 de ore din 24 Sursa foto: Arhiva EVZ

Inteligența Artificială este integrată tot mai mult în sistemele informatice ale instituțiilor de la noi din țară. Registrul Auto Român (RAR) a introdus un asistent virtual care stă non-stop la dispoziția cetățenilor. De acum, oricine își poate verifica valabilitatea ITP-ului întrebându-l pe RAReș.

Pentru oamenii de rând, legea poate părea greoaie și stufoasă când vine vorba de vehiculele rutiere. Dar nu și pentru RAReș. Prezența chatbot-ului le va face viața mai ușoară celor care au nelămuriri cu privire la actele autovehiculelor sau la pașii de urmat în anumite circumstanțe.

Registrul Auto Român anunță un nou coleg

“De acum poți vorbi și cu RAReș, noul nostru coleg virtual care a fost creat pentru a răspunde întrebărilor voastre 24 de ore din 24 pe site-ul Registrului Auto Român (www.rarom.ro)”, anunță instituția. Chatbot-ul învață de unul singur și interacționeză cu utilizatorii într-o manieră conversațională. RAReș utilizează procesarea limbajului natural și inteligența artificială pentru a înțelege întrebările utilizatorilor și pentru a răspunde cu informații precise și utile.

Chatbot-ul Rareș

Chatbot-ul Rareș. Sursa foto: rarom.ro

A fost proiectat să devină din ce în ce mai bun

Utilizatorii pot să afle instant data momentul expirării inspecției tehnice periodice (ITP) sau pot cere informații legate de acte și documentație.

"Chatbotul RAReș a fost proiectat să devină din ce în ce mai bun, dar și prietenos, pentru că are capacitatea de a procesa volume mari de informații și de a înțelege limbajul natural uman. Pe măsură ce va interacționa cu utilizatorii, RARes va învăța continuu din aceste schimburi de informații și va fi mai performant și mai precis în furnizarea de răspunsuri și soluții personalizate", precizează Registrul Auto Român. El poate fi accesat cu ușurință de pe calculator, laptop sau telefonul mobil.

Impactului inteligenței artificiale asupra eficienței serviciilor publice este pozitiv, iar faptul că roboții învață singuri constituie un mare avantaj, întrucât aceștia își pot dezvola cunoștințele pe o anumită nișă.