Romania a devenit o piata de interes pentru gigantii internationali din domeniu, companii ce deruleaza deja de mult timp, cu succes, astfel de operatiuni in tarile mai dezvoltate. De asemenea, exista si initiative locale. Restaurantele si celelalte unitati de alimentatie publica profita de aceste platforme online de comanda cu livrare la domiciliu, optimizandu-si business-urile. Este rentabil atat pentru companii, cat si pentru clientii finali. Restaurantele, pizzeriile si fast-food-urile elimina unele costuri de marketing si nu mai platesc nici curieri proprii care sa livreze mancarea, folosind flotele firmelor ce pun la dispozitie aplicatiile. Chiar daca platesc, evident, comisioane pentru aceste comenzi preluate si livrate, unitatile HoReCa ies in castig, obtinand de asemenea volume mai mari de vanzari.

 

De cealalta parte, pentru clientul final, persoana care comanda pizza, salata, supa, gogosi sau orice altceva (chiar si preparate culinare rafinate, de la restaurante de renume), platformele de comanda online sunt simplu de utilizat, mereu la indemana, de incredere. Se poate plati cu cardul online daca se doreste, se pot folosi unele sisteme de vouchere (deci se poate realiza si fidelizare), platformele functioneaza foarte bine, livrarile sunt cat se poate de rapide. Dincolo de aceste avantaje, clientul are la indemana o multime de unitati de la care poate comanda dintr-un singur loc. Varietatea de mancaruri este asadar maxima, optiunile sunt foarte multe, fara a fi necesara testarea unor noi platforme sau noi servicii.

 

Conform unor studii de piata, romanii cheltuiesc putini bani lunar pentru a manca in oras – sub 10 euro – alocati mai degraba catre locatii cu servire rapida, de unde cumpara produse de tip fast-food, pizza, covrigi, placinte etc. In acest context, consumatorii sunt incurajati de platformele de comanda online sa cumpere mancare din cateva click-uri, fara a fi necesar nici macar sa se deplaseze intr-o locatie anume. Livrarile de mancare se pot face acasa, la birou sau oriunde se doreste, iar preturile sunt online cel putin la fel de mici ca in locatiile offline. Cele mai multe restaurante nici macar nu impun o limita minima de comanda.

 

Se stie foarte bine ca romanii sunt pasionati de tehnologie si foarte deschisi la noutatile IT&C. In ultimii ani, trendul este acela ca tot mai multe activitati din viata de zi cu zi sa fie mutate din offline in online. Iata, in sectorul de comanda de mancare (ce exista si pana acum, chiar daca la un nivel mai scazut), se inlocuieste comanda telefonica (interactiune directa cu un operator) cu posibilitatea de a comanda online, inclusiv prin aplicatii instalate pe mobil. La fel se intampla si in alte domenii, in divertisment, acolo unde se plaseaza pariuri sportive pe liga 1 direct online, de pe smartphone sau tableta, fara a mai fi necesara deplasarea la o agentie de pariuri sportive online.