Lupta împotriva băncilor se ascute pe internet: 171 de clienţi nemulţumiţi ai OTP Bank se pregătesc de proces colectiv

Lupta împotriva băncilor se ascute pe internet: 171 de clienţi nemulţumiţi ai OTP Bank se pregătesc de proces colectiv

După clienţii Volksbank şi BCR, şi cei ai OTP Bank vor să intenteze proces colectiv băncii.

Grupul clienţilor nemulţumiţi ai OTP Bank s-a format pe internet pe 1 septembrie. De atunci şi până acum, s-au adunat 171 de membri. Iniţiatorii grupului speră ca numărul lor să crească la 300 de persoane cât mai repede.

Cei care vor să li se alăture sunt sfătuiţi să meargă la bancă şi să solicite actul adiţional, care trebuie semnat în acord cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă 50/2010. Ulterior, clienţii sunt sfătuiţi să refuze semnarea actului adiţional şi să depună un document în acest sens la bancă, cu număr de înregistrarea, astfel încât, după data de 20 septembrie, termenul până la care trebuie încheiate actele adiţionale, să se poată alătura celor care vor să dea banca în judecată.

''Noi nu suntem împotriva băncii, suntem doar împotriva practicilor abuzive şi înşelătoare care sunt împotriva legilor'', se precizează în mesajul de întâmpinare a clienţilor nemulţumiţi.

Oamenii reclamă, de obicei, comisioanele mari, pe care le consideră abuzive. Potrivit ANPC, ca urmare a intrării în vigoare a Ordonanţei 50/2010, comisioanele permise sunt:

  • comisionul de administare credit sau comision de administare cont curent,
  • dobânda penalizatoare,
  • costurile aferente asigurărilor,
  • comision de rambursare anticipată, pentru creditele cu dobândă fixă (max. 1%),
  • comision unic pentru servicii solicitate de client

Ne puteți urmări și pe Google News