Lui Marian Oprişan i-a fugit drumul de 20 de milioane de sub picioare | VIDEO

Lui Marian Oprişan i-a fugit drumul de 20 de milioane de sub picioare | VIDEO

Baronul Vrancei a făcut un credit de 20 milioane de euro pentru acest proiect. Nu i-a mers.

În noaptea de Înviere, la intrarea în comuna Spulber, râul Zăbala a muşcat din drumul judeţean 205D şi a făcut un hău de vreo 30 de metri, care a izolat peste 6.000 de oameni. Ieri, mai multe utilaje încercau să repare greşeala. Încotoşmănat într-o geacă de fâş, primarul comunei Spulber, Vasile Rusu, supervizează lucrările din ploaie.

Oprişan s-a semnat pe un drum ca untul

"Mă mai duc la primărie, mai vin aici. Dacă lucrează băieţii în ritmul ăsta eu zic că până la mâine seară (astăzi - n.r.) se rezolvă şi se va putea circula normal", speră primarul Rusu. Până să ajungi în locul în care s-a topit drumul ca untul, pe foarte multe porţiuni şoseaua se întâlneşte cu râul. Nu există nicio lucrare de regularizare sau de consolidare a şoselei. "Dom’le, e un drum de ţară care fost îmbunătăţit, s-a turnat un strat de asfalt, dar aşa a rămas. Mai trebuiau două", explică primarul din Spulber.

Într-o curbă din Nereju, pe o tablă uriaşă, pe un fundal roşu, şeful Consiliului Judeţean Vrancea s-a trecut cu litere de-o şchioapă - "autorizaţie emisă de Marian Oprişan". Data de finalizare e 2010. "A început în 2008 şi s-a încheiat în acelaşi an pentru că nu au mai fost bani. Nu s-a terminat", precizează edilul Rusu. "O să mai fugă pământul, nici-o grijă"

Localnicii care trebuie să ajungă la oraş înjură printre dinţi. Au fost forţaţi să facă muncă de alpinişti şi echilibristică pe dealurile de deasupra şoselei care s-a surpat. "Am urcat pe deasupra, m-am ţinut, te mai ţii cu mâna de o creangă. Un om în vârstă n-are ce căuta pe aici, e sinucidere curată", spune Cristi Pascariu. Şoseaua nouă are cratere capcană Localnicii spun că problema nu se rezolvă imediat după ce se acoperă craterul. "Când plouă mai tare şi se topesc zăpezile să vedeţi ce viteză are şi cum fuge pământul, mătură tot. Repară ei aici, dar cred că o să se mai întoarcă", spune Mihai Cojocoaru, un sătean din comuna Nereju.

În asfalt, dinspre Nereju spre Spulber, au apărut carii imense. Dacă mergi noaptea, rişti să rămâi cu maşina în drum. Podurile zici că fac parte dintr-un traseu off road. Arată de parcă a aruncat cineva asfaltul cu lopata, în glumă. Pe multe porţiuni de drum, peisajul te strânge în spate. Au început să se desprindă bucăţi de piatră şi pământ de pe versanţi. Şoferii ocolesc cu grijă grămezile şi apoi şoferii accelerează. În Vrancea plouă de câteva zile şi râul se înfoaie ameninţător către şosea, iar localnicii cred că drumul va rezista doar din mila lui Dumnezeu.

De pe versanți cad pe drum bucăți de piatră și pământ FOTO: VLAD STĂNESCU Au întins covorul peste o gaură Drumul judeţean 205D se află în administrarea Consilului Judeţean Vrancea, iar lucrările de reabilitare şi modernizare au fost suspendate de câţiva ani. Aceste lucrări sunt făcute de UMB Spedition, deţinută de Dorin Umbrărescu. Drumul a mai avut probleme în timpul unor viituri din 2005, când râul Zăbala a ieşit din matcă. În 2008, atunci când au început lucrările, Marian Oprişan a semnat o finanţare de aproximativ 40% din costurile totale pentru reparaţii.

Şeful Consiliului Judeţean, Marian Oprişan, a dispus începerea lucrărilor fără să aibă în vedere regularizare râului şi consolidarea drumului, iar la o ploaie mai serioasă pot apărea probleme serioase pe mai multe porţiuni ale şoselei. "La un moment dat, ştiu că s-a făcut un studiu de fezabilitate, s-a făcut un proiect, dar s-a pus praful pe el. Nu s-a mai auzit şi nu s-a mai discutat nimic despre asta", spune primarul din comuna Spulber, Vasile Rusu. Oprişan a făcut un credit pentru acest proiect, în loc să acceseze fondurile europene. Nu e clar pe ce s-au dus 20 milioane de euro. Asfaltarea şoselei, fără regularizarea râului e o imensă risipă financiară, pentru că terasamentul nu rezistă la o ploaie mai serioasă.

Ne puteți urmări și pe Google News