Totodată, acesta a declarat că logo-ul oficial al Președinției a fost cret de un adolescent de 15 ani.

„Logo-ul oficial al Preşedinţiei a fost creat de un adolescent de 15 ani şi selectat în urma unei competiţii naţionale. Aceste exemple arată în mod clar că publicul se poate implica şi poate aduce o valoare adăugată în dezvoltarea politicilor publice dacă i se oferă oportunităţi adecvate. În calitate de Preşedinţie, vom încerca să menţinem şi să îmbunătăţim participarea efectivă a societăţii civile şi a cetăţenilor UE în general în procesul de elaborare a politicii comerciale comune. Politicile publice în general, şi politica comercială a UE în mod deosebit, trebuie să aducă beneficii tuturor cetăţenilor UE”, a completat Oprea.

Pe de altă parte, acesta a subliniat că, deşi întreprinderile mici şi mijlocii au un rol important în economia europeană, acestea nu sunt suficient reprezentate în comerţul internaţional.

„Ca ministru al Comerţului, dar şi al Mediului de Afaceri şi Antreprenoriatului în Guvernul României, menţionez rolul important pe care îl joacă întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) în economia europeană. Acestea reprezintă 99% din totalul întreprinderilor şi au generat 85% din totalul locurilor de muncă în ultimii 5 ani. Cu toate acestea, după cum a remarcat recent şi comisarul Malstrom, IMM-urile nu sunt suficient reprezentate în comerţul internaţional. Politica comercială a UE trebuie să aducă beneficii IMM-urilor şi cetăţenilor UE în general. Acest deziderat trebuie urmărit şi în contextul adoptării unor decizii dificile, cum ar putea fi cele referitoare la viitorul relaţiilor comerciale cu UK post-Brexit. Acest deziderat, şi referirea la valorile comune al UE ne vor ghida ca Preşedinţie în următoarele 6 luni”, a încheiat Oprea, informează Agerpres.

 

Te-ar putea interesa și: