Kanal D vizează poziţia de lider pe piaţa românească

Kanal D vizează poziţia de lider pe piaţa românească

Aydin Dogan, proprietarul Dogan Holding, cel mai important trust media din Turcia, a declarat într-un interviu acordat revistei „Capital” că postul de televiziune Kanal D, lansat pe 18 februarie 2007, vizează poziţia de lider pe piaţa media din România.

Proprietarul holdingului a mai spus că din cauza competiţiei acerbe de pe piaţa locală nu ştie cât va dura până când Kanal D va deveni lider.

Postul lansat cu mare fast anul trecut, cu o investiţie de 35 de milioane de euro, este condus de cea ce-a patra fiică a mogulului de presă, Begum Dogan. În România, Kanal D este o asociere între grupul Dogan şi Ringier AG (editorul EVZ), care deţine 25%, reprezentând cea mai importantă investiţie străină în audiovizual, după intrarea americanilor de la CME prin Pro TV, în 1995.

Încă de la început, Kanal D s-a poziţionat ca un post generalist, la concurenţă cu Pro TV şi Antena 1. Canalul a atras o mare parte din vedetele celorlalte posturi, printre care trupa de la „Vacanţa Mare”, o parte din echipa serialului „La Bloc”, Cosmin Cernat, Adriana Trandafir şi Dana Razboiu.

Directorul de programe al Kanal D este Irina Radu, fost director al TVR 1, iar director general este Hatice Kolat. Postul turcesc a câştigat audienţă datorită difuzării meciurilor din Liga I şi a emisiunii de divertisment „Noră pentru mama”.

Grupul Dogan este lider pe pieţele media din Rusia, Kazahstan, Ucraina şi Croaţia şi continuă expansiunea, în special în Europa. În România, Dogan Holding va investi 600 de milioane de euro, suma care va fi distribuită în domenii de activitate variate, potrivit revistei „Capital”. Aydin Dogan are în plan construirea unei clădiri de birouri, a mai multor hoteluri şi va investi şi într-o clinică particulară. 

(16:57)

Ne puteți urmări și pe Google News