Preşedintele filialei PSD Bacău, europarlamentarul Dragoş Benea, s-a rănit miercuri, după ce a intrat cu bicicleta într-un autoturism staţionat, motivul producerii accidentului fiind faptul că un alt autoturism i-a tăiat calea fără să se asigure, transmite Agerpres.

Politicianul a relatat, pe pagina sa de Facebook, modul în care s-a produs accidentul, care putea avea consecințe grave dacă nu era precaut.

„Domnilor şoferi, oferiţi respect cicliştilor”

„Am avut ghinion şi noroc în aceeaşi fracţiune de secundă! Domnilor şoferi, oferiţi respect cicliştilor pentru că nu sunteţi singuri pe străzi! În această dimineaţă, în jurul orei 10.50, deplasându-mă pe bicicletă pe raza comunei Gârleni (sat Lespezi), am fost victima unui incident rutier cauzat de un conducător auto imprudent, care mi-a tăiat calea fără să se asigure în vreun fel.

Pentru a evita o coliziune cu consecinţe potenţial nefaste, am degajat dreapta instantaneu, intrând în coliziune cu o maşină parcată regulamentar. În urma impactului, ştergătorul lunetei mi-a provocat o tăietură deasupra arcadei stângi. Precizez că rulam echipat corespunzător, cu cască de protecţie şi echipament reflectorizant adecvat”, a relatat Dragoş Benea, citat de Agerpres. Europarlamentarul a adăugat că a sunat la 112 şi a anunţat incidentul.

România, primul loc în Europa la decesele bicicliștilor

România ocupă un nedorit loc 1 în Europa, la decesele bicicliștilor pe șosele, raportat la mărimea populației, arată o analiză Europa Liberă publicată la începutul anului, însă este o țară foarte periculoasă și pentru pietoni, potrivit statisticilor.

Din păcate, autoritățile facilitează această tristă realitate: nu există infrastructură pentru bicicliști, iar educația pentru mersul cu bicicleta în trafic este ucisă din fașă: România este singura țară din lume unde, sub 14 ani, este interzis să mergi cu bicicleta pe stradă.

În fiecare an, în România mor în accidente rutiere aproape 200 de bicicliști. Raportat la mărimea populației, România ocupă primul loc în Uniunea Europeană la bicicliștii morți pe șosele: 8,9 victime la milionul de locuitori, conform celui mai recent raport ERSO (European Road Safety Observatory).

Pe de altă parte, în 2019 au început să apară accidentele grave, provocate de utilizatorii de trotinete electrice, tendință care a cotinuat și în 2020.