Începe sezonul reducerilor, dar marfa e deja pe sfârşite
- Adam Popescu
- 3 august 2010, 15:20
Clienţii în căutare de chilipiruri pot găsi în marile magazine ultimele produse cu preţuri mai mici. Discounturile ajung până la 90%. La loc de cinste stau deja noile colecţii.
A început oficial perioada reducerilor, dar comercianţii au vândut deja mare parte din colecţiile vechi. Acum magazinele afişează la loc de cinste noua linie de produse, la preţuri întregi, iar promoţiile rămase şi-au mai făcut loc pe la colţuri.
Lipsa clienţilor i-a determinat pe retaileri să scadă preţurile încă de la începutul verii. De la campaniile promoţionale de 20- 30%, aceştia au ajuns pe la mijlocul lui iulie deja la 50%. Acum, hainele care mai sunt reduse pot fi achiziţionate şi cu preţuri cu până la 70-80% mai mici.
Colecţiile noi înghesuie reducerile în colţuri
La magazinul New Yorker, de exemplu, reducerile ajung până la 60-70%. "De la 1 august am împărţit magazinul în două: jumătate e ocupat de colecţia veche, jumătate de cea nouă. Într-o lună, spaţiul destinat mărfii la reduceri se va micşora treptat, pe măsură ce se epuizează stocul", spune un reprezentant al companiei.
Discounturi de până la 70% se mai găsesc la Koton, Reserved, Berska şi Motivi.
La magazinul Only, promoţiile lansate acum ajung până la 50%. "Această promoţie va fi valabilă în perioadă 2-16 august. În paralel începem să vindem şi colecţia nouă", adaugă Cristian Ion, director Only for you pentru zona Capitalei. Oficial, intervalul reducerilor este 1 august-31 octombrie, însă comercianţii au preferat şi în lunile anterioare să intre în anumite promoţii, precum cumpărăturile de noapte sau altele. Clienţii spun însă că cea mai mare parte a mărfii s-a vândut deja.
"În unele magazine se mai găsesc doar măsurile foarte mici sau foarte mari, celelalte s-au dat deja când erau promoţii", povesteşte Mihaela, o clientă fidelă a magazinelor. Cu toate acestea, atracţiile principale rămân hainele reduse, în defavoarea celor nou-intrate.
Promoţii şi în outleturi
Campania de reduceri are loc şi în outleturi, acolo unde produsele au deja preţuri cu până la 70% mai mici.
"Magazinele au adăugat o reducere suplimentară. Marfa care era deja scăzută cu 70% se vinde acum cu un discount de 90%", explică Mia Deaconu, marketing manager Fashion Outlet Militari.
Cu procente de până la 80% sunt reduse şi produsele din Miniprix. Promoţiile sunt valabile în intervalul 27 iulie-10 august. Retailerii susţin că vânzările produselor s-au mai animat odată cu introducerea discounturilor.
"La noi, promoţiile sunt de până la 50%, până acum erau de până la 30%. Campania va fi valabilă în intervalul 2-16 august. În paralel vom începe să vindem şi din colecţia nouă.“, CRISTIAN ION, director Only for you pentru zona Bucureşti
90% este procentul cu care au fost reduse o parte din produsele aflate la vânzare în magazinele tip outlet
METODĂ
Promoţii, în locul reducerilor
În România, perioada de soldare este stabilită de lege între 15.01.2010-15.04.2010 pentru produsele de toamnă-iarnă şi 1 august-31 octombrie, pentru colecţiile de vară.
În acest interval de timp, comercianţii îşi pot stabili o durată maximă de 45 de zile în care pot comercializa produse la preţuri reduse. Pentru a încuraja vânzările, retailerii ocolesc regulile împânzind piaţa cu promoţii şi adoptând astfel modelul din unele ţări vest-europene.
În Germania, de exemplu, preţurile scad treptat, întâi cu 30%, apoi mai mult, timp în care apar noi colecţii.