Hartie si pixuri de 100 de euro pe angajat

Hartie si pixuri de 100 de euro pe angajat

Cei mai mari clienti ai firmelor de distributie de papetarie provin din sectoarele bancar si petrolier.

Un angajat consuma in medie, lunar, hartie si birotica in valoare de 50-100 de euro, iar cei mai mari clienti sunt companiile din domeniul bancar si petrolier, potrivit estimarilor companiei Proffice, lider pe acest segment de piata si membru al holdingului RTC.

„In companiile unde „gulerele albe” sunt predominante, angajatorul cheltuieste pana la 100 de euro in fiecare luna cu fiecare angajat pentru produsele de birotica si papetarie”, a declarat ieri Cristian Raducanu, presedintele diviziei Proffice a grupului RTC.

Compania, specializata in distributia produselor de birotica-papetarie si articole de birou, a avut anul trecut venituri de 62 de milioane de euro, iar pentru acest an estimeaza o majorare pana la 70 de milioane de euro. Motorul cresterii: numarul tot mai mare de multinationale care se instaleaza la noi, precum si extinderea afacerilor clientilor deja existenti in portofoliul firmei.

In paralel, si cresterea nivelului de trai va influenta veniturile Proffice, intrucat romanii consuma treptat mai multe articole de birou si prefera sa achizitioneze marci tot mai bune, a explicat Raducanu. Proffice este reprezentantul in Romania al marcilor de papetarie Rotring, Parker, Durable, 3M, Waterman sau Sanford.

In Bulgaria, in cateva luni

Divizia grupului RTC si-a propus sa se extinda in prima jumatate a acestui an si in Bulgaria, datorita apropierii pietei de sediul central din Bucuresti si intrucat tara este membra a Uniunii Europene, ceea ce elimina problemele privind taxele vamale.

„Nu ne-am decis inca daca extinderea se va face printr-un proiect greenfield (investitie de la zero) sau prin achizitia unui jucator deja existent in Bulgaria. Sigur este faptul ca piata valoreaza cam 8 milioane de euro si nu e exploatata la maximum”, a mai precizat Cristian Raducanu.

Prin comparatie, in Romania se consuma anual papetarie de cel putin 100 de milioane de euro, insa valoarea pietei este greu de stabilit din cauza unei puternice fragmentari. „Decizia de intrare a Proffice in Bulgaria este luata la nivel de grup. Si celelalte divizii ale RTC se vor extinde in urmatoarea perioada la sud de Dunare”, a spus Raducanu.

Pe birou

Dosarele sunt albastre

Potrivit companiei, cele mai bine vandute produse anul trecut au fost cele utilizate la arhivare: filele din plastic, dosarele - cu precadere cele albastre si rosii - plicurile si bibliorafturile. Circa 40 milioane de bucati de astfel de produse a vandut Proffice in 2006, cu toate ca valoric ponderea acestor produse nu este semnificativa.

Potrivit presedintelui Proffice, Cristian Raducanu, tot mai multe firme aleg in ultimul timp sa puna la dispozitia clientilor produse marcate cu logoul companiei: de la pixuri, cani si carnetele pana la mesaje scrise pe autovehicule. Grupul RTC Holding, fondat de Octavian Radu, cuprinde mai multe companii, grupate dupa specific in mai multe divizii, printre care se numara retail, telecom, IT si aparatura de birou, alimente si bauturi, publicitate, transport si logistica sau constructii.

Ne puteți urmări și pe Google News