Hakerii plătiţi de Federaţia Rusă susţin campania lui Donald Trump | PULSUL PLANETEI
- Iulian Chifu
- 3 august 2016, 00:00
Acţiunea de spargere a computerelor de campanie ale Partidului Democrat şi colectarea datelor în ultimul an a fost dată publicităţii de către conducerea campaniei candidatului democrat, fiind susţinut public faptul că hakerii de pe lângă instituţiile statului rus sunt în spatele operaţiunii şi că scopul era susţinerea campaniei prezidenţiale a lui Donald Trump.
Pe lângă preşedintele Barack Obama, care a confirmat întreaga temă, subiectul a fost abordat şi de către puternicul şef al comunităţii de informaţii americane, James Clapper, care a confirmat spargerea dar a insistat că e încă devreme să se poată pronunţa fără dubii asupra legăturilor acţiunii cu oficialii guvernamentali ruşi.
Iată însă că noi date apar despre implicarea Rusiei în campania electorală prezidenţială din SUA, acolo unde Kremlinul are un favorit declarat, Donald Trump, cu care a avut întâlniri multiple la nivelul staffurilor, aşa cum are un cadidat pe carel consideră duşman personal, doamna Hillary Clinton, considerată sursă de inspiraţie dacă nu persoana care ar fi ordonat o revoluţie colorată în Rusia, după alegerile prezidenţiale din 2011 contestate în stradă de 40.000 de oameni, alegerile care l-au adus pe Ţar înapoi la preşedinţia Rusiei pentru încă două mandate de câte 7 ani, mandate care-l vor face, dacă se vor consuma, cel mai longeviv lider al Rusiei contemporane, depăşindu-l pe Iosif Visarionovici Stalin.
Mai nou, au apărut brusc mai multe de site-uri conservatoare, pro-Trump, dar al căror IP arată că este vorba despre aceleaşi fabrici de troli din Sankt Petersburg, Institutul de Studierea Internetului care se ocupă cu războiul informaţional global al Rusiei şi care a primit un nou ordin de la Kremlin. De data aceasta, fabricile de troli sunt plătite pentru a promova propaganda pro-Trump şi a inunda social media cu figuri neclare ale susţinătorilor săi virtuali, chiar dacă inexistenţi, pentru a genera un val de sprijin care să o doboare pe Hillary Clinton în noiembrie, la vot.
Beneficiară după consumarea şi a Convenţiei Democrate a unui avans de 6 %, candidatul Democrat este blocat în drumul său spre Casa Albă şi de uriaşele maşinării de propagandă, minciuni şi controlul minţii în spaţiul virtual pe care-l reprezintă uzinele de troli ruse. Faptul a fost dezvăluit de către jurnalistul Adrian Chen de la The New Yorker, cel care a făcut o investigaţie privind fabricile de troli de lângă Sankt Petersburg. El a descoperit acum, studiind listele de troli super-bine plătiţi de Kremlin pentru activităţile directe în beneficiul statului rus, că toţi aceştia s-au metamorfozat şi au construit site- uri conservatoare cu conturi care au început să preia sub control şi să gestioneze circulaţia ideilor în cadrul campaniei online a lui Donald Trump, amplificând resursa captivă şi susţinătorii ideilor conservatoare ale candidatului republican la preşedinţia SUA.
Instrumentul e clar determinat, sursele de bani de la Kremlin de asemenea, cea mai grea parte de identificat a rămas obiectivul Kremlinului. Astfel Chen a arătat că nici el nu are o explicaţie clară, că e vorba despre o strategie opacă menită fie să controleze masiv parte din susţinătorii lui Trump, pentru a-i aduce noi votanţi, dar sub controlul unor forţe externe campaniei oficiale şi care poate sumbina fundamental Statele Unite alterând alegerile, în principiu sprijinindu- l pe Trump, dar menţinându-l sub controlul complet al comanditarilor care au preluat această componentă a campaniei sale şi au scos-o de sub controlul echipei republicane.
În cadrul cercetării sale la Sankt Petersburg, Chen a descoperit că fabrica de troli a Kremlinului a fost utilizată pentru a răspândi informaţii false în internet creând campanii excelent coordonate pentru a obţine decepţionarea americanilor faţă de propria lor ţară sau faţă de acţiunile guvernamentale, faţă de sistemul de învăţământ, cultura şi civilizaţia locală sau faţă de perspectivele americanilor şi a ţării lor. Sistemul se traduce în războiul informaţional derulat sub numele de „dezinformatsiya,” măsuri active cunoscute de la sovieticii din timpul Războiului Rece dar care beneficiază astăzi de un instrumentar tehnic nou prin reţelele sociale şi internet, cu capacitate enormă de multiplicare şi impact şi pe care îl exploatează la maximum împotriva aceloraşi eterni rivali, SUA, aplicând operaţiuni psihologice potrivit lui Michael Weiss, senior editor la The Daily Beast şi redactor şef la The Interpreter.