Porsche 9ff GT9 este vicecampioană la capitolul viteză în urma capului de serie Bugatti Veyron.
La volanul unui Bugatti Veyron erai stăpânul străzilor. Toţi şoferii întorceau ochii după tine, pietonii mai-mai că se aruncau în faţa maşinii, radarele erau date peste cap... Confortul posesorilor unui asemenea bolid a luat însă sfârşit! La orizont a apărut un concurent puternic, care nu numai că l-a ajuns din urmă, la figurat, dar l-a şi întrecut... la propriu.
Porsche 9ff GT9 a atins viteza maximă de 409 km/h, cu 2 kilometri mai mult decât valoarea înregistrată de Bugatti Veyron. Pentru 600.000 de euro, îţi poţi cumpăra bolidul aflat pe locul doi în clasamentul celor mai rapide maşini de serie din lume, aflat în urma premiantei SSC Ultimate Aero TT, intrată în Cartea Recordurilor cu 411 km/h. Pe cartea de vizită a noului model GT9 e suficient să scrii numele lui Jan Fatthauer, inventatorul bolidului. După un stagiu la RUF - compania de tuning a Porsche - Fatthauer şi-a deschis propriul atelier şi a reinventat noţiunea de super-car. Dietă cu efect Automobilul a beneficiat de măiestria casei de design auto 9ff. Au folosit drept cobai un Porsche GT3. A rezultat un model rapid şi exclusivist, disponibil în doar 20 de exemplare cumpărătorilor care nu au nicio problemă să scoată din buzunar peste o jumătate de milion de euro. Porsche 9ff GT9 a păstrat de la GT3 doar partea frontală, restul şasiului fiind produs în exclusivitate pentru noul model. Caroseria este mai scurtă cu 300 mm şi mai joasă cu 120 mm decât cea a „fratelui mai mic“ şi a fost „împănată“ cu fibră de carbon şi kevlar. Amestecul acesta a substituit o „cură de slăbire“ care a dus la greutatea de doar 1.326 kg. Valoarea respectivă potenţează viteza generată de motorul surprinză tor de mic. 4.2 litri twin-turbo, amplasat central. Pentru a preîntâmpina o eventuală lentoare, constructorul a apelat la biele de titan şi pistoane forjate special create. Porsche GT9 este „tras“ de 987 de cai, cu un cuplu maxim de 964 Nm, atins între 6.000 şi 7.850 Rpm. Expunere maximă Pentru amatori, un astfel de automobil e un real pericol. Echipamentele de siguranţă lipsesc cu desăvârşire, în pofida vitezei pe care o poţi atinge pilotând GT9. Nu există ESP (sistem de stabilitate) sau zonă ramforsată pentru imortalizare în caz de impact, iar tracţiunea este asistată integral mecanic. Concret, bolidul nu are sisteme de protecţie electronice. Nici măcar airbaguri. Inginerii de la 9ff au renunţat până şi la oglinzile laterale... Având în vedere că atinge 300 km/h în doar 17,6 secunde, pericolul să te ajungă cineva e destul de mic.