Cu cinci zile înaintea turului II al alegerilor prezidențiale din Franța, Le Pen recuperează din diferența față de Macron.
Macron este creditat cu 59% din intențiile de vor, potrivit unui sondaj realizat de Kantar Sofres – One Point pentru Le Figaro și La Chaîne Info, față de Marine Le Pen, cu 41%.
Decalajul se strânge deci între cei doi finaliști, care în precedentul sondaj, realizat cu o săptămână înainte de primul tur, erau cotați cu 61%, respectiv 39%.
Emmanuel Rivière, directorul Kantar, comentează:
„Cum pronosticurile îi erau deja favorabile lui Macron înainte de primul tur, ne gândeam că, odată ce a terminat pe primul loc pe 23 aprilie, va beneficia de un nou avânt, dar acesta nu s-a produs.”
Rivière crede că acest fapt este consecința unui debut al campaniei dintre cele două tururi „mai puțin bun decât cel al adversarei sale”.
În schimb, 90% dintre alegătorii care se declară gata să voteze cu Macron spun că „sunt siguri” de votul lor, o proporție pe care nici un candidat nu a atins-o înainte de primul tur.
Acest fapt este provocat de efectul de respingere indus de Marine Le Pen.
Candidata Frontului Național câștigă 2%, trecând de la 39% la 41%, cu o „certitudine a votului” de 84% în rândul alegătorilor săi.