Francezii "au furat" precizia germană

Francezii "au furat" precizia germană

Citroën lansează astăzi în România modelul C5, o maşină despre care nu se sfieşte să spună că e făcută nemţeşte.

Noul Citroën C5 este disponibil de astăzi în România. Maşina franceză de clasă medie are un preţ de pornire de 19.190 de euro cu TVA pentru versiunea berlină şi de 21.800 de euro cu TVA în cazul variantei break.

Citroën organizează sâmbătă şi duminică, 6 şi 7 septembrie, weekendul porţilor deschise pentru cei care doresc să cunoască numaidecât modelul pe care constructorul francez îl consideră capabil să se lupte chiar cu Audi A4 sau BMW Seria 3, două etaloane pentru zona premium a segmentului D.

De la bun început, francezii au trâmbiţat că noul C5 a fost realizat cu precizie germană, dar fără neglijarea tradiţiei Citroën. Rezultatul, speră, probabil, Citroën, este un model pe care potenţialii cumpărători ar trebui să-l aşeze mai întâi într-un eventual short-list alături de dezirabilele creaţii nemţeşti, după care să-l şi prefere acestora, fiindcă iese totuşi din tiparul destonic ce-i drept, dar cumva lipsit de imaginaţie al maşinii germane. Asemănări măgulitoare

Mai ales din faţă, e greu să nu te prinzi că C5 este un Citroën. Flancurile amintesc însă de gama BMW. La interior, aceeaşi poveste. Volanul cu butuc fix, popularizat de C4, e inconfundabil francez. Îndărătul său se iţesc însă ceasurile de bord, care n-ar fi nelalocul lor într-un Mercedes al zilelor noastre.

Nici măruntaiele maşinii nu au scăpat de influenţa străină. Suspensia hidraulică, un element specific celor mai mari modele Citroën, a fost păstrată - mai degrabă din orgoliu -, dar suspensia clasică, metalică, şi-a făcut apariţia pentru prima dată în gama C5. Am fost prezenţi la drive-testul european organizat în primăvară la Lisabona şi suntem în măsură să spunem că ambele versiuni etalează o ţinută de drum ultraconfortabilă, suspensia clasică nefiind cu nimic mai prejos decât cea hidraulică, recunoscută pentru eficacitatea cu care filtrează orice imperfecţiune a carosabilului.

Gabaritul noului venit este un alt atu în opinia Citroën. Cu 4,779 metri lungime, 1,860 - lăţime şi 1,458 - înălţime (date valabile pentru berlină), C5 este cel mai mare model din clasă. Volumul portbagajului, 439 litri - tot pentru sedan, se încadrează însă în media segmentului.   Patru echipări şi şapte motoare C5 este oferit în patru niveluri de echipare (trei pentru break): X, Confort, Dinamique şi Exclusive. Versiunea de bază beneficiază de un set mai mult decât rezonabil de dotări: şapte airbaguri, ABS şi ESP, aer condiţionat, radio-CD (MP3), geamuri şi oglinzi electrice, cruise-control, închidere centralizată, computer de bord şi proiectoare.

Gama de motorizări este la fel de cuprinzătoare. Sunt disponibile trei unităţi alimentate cu benzină (1.8 - 127 CP, 2.0 - 143 CP, 3.0 - 215 CP) şi patru pe motorină (1.6 HDi - 110 CP, 2.0 HDi - 143 CP, 2.2 HDi - 173 CP şi 2.7 HDi - 208 CP).

BREAK. A doua versiune de caroserie disponibilă HABITACLU. Bord modern, scaune princiare

Ne puteți urmări și pe Google News